چکیده:
هدف این پژوهش تعیین رابطه سرمایه اجتماعی و عمل به باورهای دینی با وضیعت تحصیلی دانش آموزان بود. روش تحقیق از نوع همبستگی و نمونه مورد مطالعه، تعداد 145 نفر از دانش آموزن مقطع متوسطه در شهر صائین قلعه بودند که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و پرسش نامه های سرمایه اجتماعی و عمل به باورهای دینی بر روی آنها اجرا شدند. برای اندازه گیری وضیعت تحصیلی، از معدل تحصیلی دانش آموزان استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که بین عمل به باورهای دینی و وضیعت تحصیلی دانش آموزان و نیز بین سرمایه اجتماعی و وضیعت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین نتیجه تحقیق نشان داد که 37 درصد از تغییرات (واریانس) متغیر وضیعت تحصیلی توسط دو متغیر عمل به باورهای دینی و سرمایه اجتماعی توضیح داده می شود و 63 درصد نیز وضیعت تحصیلی به تغییرات سایر متغیرها و عوامل است.
خلاصه ماشینی:
"Table of Contents Recognizing the Constituents of the Meaning of Life, Marriage and Matrimony of the Spouses Enjoying Marital Satisfaction / Zahra Gitipasand / Kiyomars Farahbakhsh / Ma’someh Ismaeili / Mohammad Sa’eid Zokaii / 5 Abuse and Fighting it from the Perspective of Islam and Psychology / Mohammad Ali Ghasemi Nejad / Nader Hajloo / Servin Ansar Hossein 19 The Effectiveness of Spirituality Therapy Method on the Quality of Life and the Women of Najaf Abad Who Suffer from Diabetes / Zahara Babai / Zohreh Latifi / Maryam Ismaeili 37 The Differences in Personality Traits and Hope among the Students Having Relationship and Students Having No Relationship with to the Opposite Sex / Mohammad Zarei Tupkhaneh / Sayyedeh Khadijeh Moradyani Gizeh Rud / Mahmud Golzari 51 Construction of the Preliminary Test of Appreciation Based on the Islamic Teachings / Ibrahim Salarvand / Mohammad Reza Ahmadi / Seyed Mohammad Reza Moosavani Nasab 67 Prediction of Decreasing the Rate of Drug Misuse among High School Students as a Result of Devotion to God, Religious Attitude, Social Support and Sensation-Seeking / Hassan Rezaii Jamaluii / Saeid Aryaporan / Mohsen Kachoei / Hossein Moradi / Mahdi Taheri 79 The Relationship between Adherence to Religious Beliefs and Social Wealth with the Educational Status of High School Students / Mohammad Ghamari / Ibrahim Esmae’li / Mahmod A’zami 97 In the Name of Allah Concessionary: Imam Khomeini Educational and Research Institute (IKI) Manager: Mohammad Naser Saqaie Bi-Ria Editor in chief:Mohammad Reza Ahmadi Executive manager: Sajad Solgi Translation of Abstracts: Language Department of IKI Editorial Board: ( Hujjat-ul Islam Dr. Mohammad Reza Ahmadi: Assistant Professor, IKI ( Hujjat-ul Islam Ali Reza Arafi: Associate Professor, Research Institute of Hawza Wa Danishgah ( Dr. Qulam Ali Afruz: Professor, Tehran University ( Dr. Muhammad Karim Khoda panahi: Professor, Beheshti University ( Hujjat-ul Islam Dr. M."