Skip to main content
فهرست مقالات

تعیین و تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد دانشکده ها و گروه های آموزشی تربیت بدنی و علوم ورزشی

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (16 صفحه - از 31 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد دانشکده‌ها ،گروه‌های آموزشی تربیت‌بدنی ،ارزیابی عملکرد دانشکده‌ها و گروه‌های ،تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد دانشکده‌ها ،شاخص‌های ،تعیین و تبیین شاخص‌های ارزیابی ،تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ،دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی ،ارزیابی عملکرد ،آموزش عالی ،گروه‌های آموزشی تربیت‌بدنی و علوم ،رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ،ارزیابی عملکرد خدمات تخصصی دانشکده‌ها ،هم‌کاری دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی ،عملکرد دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی ،میزان هم‌کاری دانشکده‌ها و گروه‌های ،تبیین و تعیین شاخص‌های ارزیابی ،شاخص‌های ارزیابی عملکرد خدمات تخصصی ،خبرگان رشته تربیت‌بدنی ،گروه‌های آموزشی تربیت‌بدنی انجام‌شده ،تبیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد خدمات ،علمی ،خدمات ،بخش ارزیابی عملکرد خدمات تخصصی ،پرسشنامه ،خبرگان رشته تربیت‌بدنی و علوم ،تربیت‌بدنی با سازمان‌های ورزشی ،فازی ،جامعه ،ارزیابی عملکرد خدماتی دانشکده‌ها

با توجه به گسترش و توسعه کمی و کیفی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی تربیت بدنی به ویژه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هم چنین نیاز روزافزون جامعه برای بهره‌مندی بیشتر از دستاوردها و خدمات این دانشکده‌ها، یک خلاء اساسی در این زمینه کاملا"مشهد است و آن فقدان یک سیستم منسجم علمی برای ارزیابی عملکرد 1 است.در این مقاله، حاصل یک کار تحقیقی که در مورد تبیین و تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی تربیت بدنی انجام شده، معرفی می‌شود.زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد در زمینه ارزیابی عملکرد، کارآیی و اثربخشی این دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی تا به حال فعالیت علمی منظمی انجام نشده و ارزش‌یابی‌های موجود، محدود و بیشتر به صورت تجربی و از دیدگاه قضاوت‌های ذهنی بوده است.

خلاصه ماشینی:

"برای این منظور ابتدا از طریق تشکیل یک گروه کارشناسی(اساتید رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی و مدیریت)، به روش تصمیم‌گیری گروهی دلفی 2 شاخص‌های ارزیابی عملکرد در آموزش عالی به طور اعم و در حوزه تربیت بدنی به طور اخص بررسی شد، سپس بر اساس نظرات و پیشنهادات آنان و نیز مطالعه مستندات موجود در این زمینه، هم چنین با توجه به وظایف و اهداف دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی تربیت بدنی و علوم ورزشی، مبانی مقدماتی شاخص‌ها 3 در 3 بخش آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی مشخص شد. به منظور جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق گام‌های ذیل به ترتیب برداشته شد: الف-شناسایی و طبقه‌بندی وظایف اصلی دانشکده‌ها در 3 بخش آموزش، پژوهش و خدمات، ب-بررسی پارامترها اصلی تأثیرگذار در عملکرد دانشکده‌ها یعنی کیفیت و کمیت درون داده‌ها، مجموعه فرآیندها و برون‌دادها، ج-شناسایی و تبیین شاخص‌های آموزشی و پژوهشی بر مبنای بندهای الف و ب فوق الذکر، هم‌چنین از طریق انجام مطالعات میدانی و مراجعه به مستندات در وزارت علوم و سازمان ملی بهره‌وری د-شناسایی و تبیین شاخص‌های جدید در زمینه خدمات تخصصی ارتقاء حرفه، از طریق برگزاری چندین جلسه کارشناسی(با حضور متخصصین حوزه تربیت‌بدنی و مدیریت)و استفاده از روش تصمیم‌گیری گروهی دلفی جهت شناسایی شاخص‌های خدمات تخصصی و ارتقاء حرفه، و-طراحی پرسشنامه کیفی پنج گزینه‌ای حاوی بیست و چهار سوال جهت تبیین شاخص‌های جدید شناسایی شده در بخش عرضه خدمات تخصصی، ه-اعتباریابی و تعیین میزان اهمیت شاخص‌های جدید توسط خبرگان رشته تربیت‌بدنی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.