Skip to main content
فهرست مقالات

Effectiveness of a new social/ cognitive therapeutic model for aggressive children

نویسنده:

(8 صفحه - از 240 تا 247)

کلید واژه های ماشینی : الگوی جدید درمانگری شناختی ،کودکان پرخاشگر ،کودکان ،پرخاشگر ،مشکلات توجه و رفتار پرخاشگرانه ،افسردگی ،الگوی درمانگری جدید بر کودکان ،اجتماعی ،ADHD ،اضطراب ،اختلال ،CD ،افسردگی کودکان ،اثربخشی درمان اجتماعی شناختی ،تشخیصی ،مقیاس ،دانشگاه سیدنی ،ODD ،آزمون ،اختلال رفتار ،اختلال تضادورزی ،مقیاس تشخیصی مکمل ،شکایتهای جسمانی ،طبقه‌بندی تشخیصی ،السادات میر عبدالهی ،نشانه پرخاشگری ،درمانگری اجتماعی ،دانشگاه فردوسی ،تعیین اثربخشی ،اختلال نارسایی توجه

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) Aggressive Children Effectivness of a New Social/Cognitive Therapeutic Model for اثربخشی یک الگوی جدید درمانگری شناختی-اجتماعی بر کودکان پرخاشگر دکتر علی صاحبی دانشگاه فردوسی و دانشگاه سیدنی عفت السادات میر عبدالهی دانشگاه سیدنی چکیده این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی یک الگوی درمانگری‌ جدید بر کودکان پرخاشگر ایرانی انجام شد. بر مبنای اطلاعات به دست‌ آمده دانش‌آموزان به پنج گروه(شکایتهای جسمانی، اضطراب/افسردگی،مشکلات اجتماعی،مشکلات توجه و رفتار پرخاشگرانه)تقسیم شدند و هر گروه،هشت جلسه درمانگری‌ اجتماعی/شناختی را دریافت کردند. یافته‌ها اثربخشی درمان‌ اجتماعی شناختی را،صرف‌نظر از نوع طبقه‌بندی تشخیصی‌ نشان دادند و کاهش معنادار شکایتهای بدنی، اضطراب/افسردگی،مشکلات اجتماعی،مشکلات توجه و رفتار پرخاشگرانه را برجسته کردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.