Skip to main content
فهرست مقالات

شیوه مستندسازی منابع در متون علمی (قسمت اول)

نویسنده: ؛

پاییز 1384 - شماره 5 (4 صفحه - از 55 تا 58)

کلیدواژه ها : مستندسازی منابع ،مقالهء پژوهشی ،شیوه‌نامهء انجمن روانشناسی امریکا

کلید واژه های ماشینی : شیوه‌نامه علمی در داخل ،شیوه‌نامه انجمن روانشناسان مشکل ،منابع در داخل متن ،شیوه‌نامه ،استفاده از شیوه‌نامه انجمن ،استناد به منابع ،شیوه مستندسازی منابع ،نقل‌قول ،نام خانوادگی ،انجمن روانشناسی ،منابع در داخل ،شیوه‌نامه انجمن ،نام خانوادگی نویسنده ،پاراگراف ،مقاله‌های پژوهشی ،مستندسازی منابع ،یافته‌های پژوهشی ،پژوهشی ،داخل متن ،مورد لزوم تدوین شیوه‌نامه ،روانشناسان ،فهرست منابع ،منابع در پایان متن ،استناد درون متنی ،شیوه‌های متداول استناد ،شیوه نویسنده ،سال انتشار ،نویسنده و سال انتشار ،ساختار زبان ،روانشناسان مشکل داشتند

برای دستیابی به یک زبان مشترک برای انتقال یافته‌های پژوهشی و جلوگیری از سرقت ادبی،در سطح جهان شیوه‌نامه‌های متفاوتی برحسب‌ نوع رشته علمی انتشار یافته است.یکی از رایجترین این شیوه‌نامه‌ها به انجمن روانشناسی آمریکا تعلق دارد.این انجمن در سال 2001 میلادی،راهنمایی را منتشر کرده که بخشی از آن به چگونگی استناد به منابع اختصاص یافته است.در این راهنما،استناد به منابع به شیوه‌ نویسنده-تاریخ است و به دو نوع کلی تقسیم می‌شود:استناد به‌ منابع در داخل متن و ارائه فهرست منابع در پایان متن.در این مقاله‌ به شیوه‌های متداول استناد به منابع مورد استفاده در مقاله‌های‌ پژوهشی پرداخته می‌شود.در نهایت در مورد لزوم تدوین شیوه‌نامه‌ علمی در داخل کشور براساس ساختار زبان فارسی بحث می‌شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.