Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر آموزش بر تحول صلاحیت راهبردی حساب در کودکان ایرانی

نویسنده: ؛

زمستان 1385 - شماره 10 (14 صفحه - از 109 تا 122)

کلیدواژه ها : بازیابی ،آموزش راهبرد ،راهبردهای حل مسئله ،صلاحیت‌ راهبردی ،راهبرد پشتیبان ،راهبرد کمینه

کلید واژه های ماشینی : کمینه در گروه آزمایشی ،راه‌برد کمینه در گروه ،گروه آزمایشی ،راهبردهای پشتیبان و راه‌برد کمینه ،استفاده از راه‌برد کمینه ،راه‌برد کمینه ،پس‌آزمون با گروه کنترل ،آزمایشی ،سیگلر ،راهبردهای پشتیبان ،مدت‌زمان اجرای راهبردهای پشتیبان ،آزمایشی بیش از گروه ،مدت‌زمان اجرای راه‌برد کمینه ،آموزش راهبردهای حل مسئله ،انتخابهای راه‌برد جمع ،پیش‌آزمون و پس‌آزمون ،درستی راهبردهای پشتیبان ،حل مسئله ،نمره‌های پیش‌آزمون و پس‌آزمون ،پشتیبان ،گروه کنترل ،تحول صلاحیت راهبردی ،راهبردهای حل مسئله ،اجرای درست راهبردهای پشتیبان ،فردی در انتخابهای راه‌برد ،میانگین نمره‌های پیش‌آزمون ،استفاده از راه‌برد ،راه‌برد پشتیبان ،مدت‌زمان اجرای راهبردها ،گروه آزمایشی بیش

نموونه مشتمل بر 60 دانش‌آموز پسر و دختر پایه تحصیلی اول شهر تهران به طور تصادفی انتخاب شدند و براساس یک طرح تحقیق‌ آزمایشی پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل،با فرم الف«آزمون‌ تفاوتهای فردی در انتخابهای راهبرد جمع»(کرکمن و سیگلر،1997) مورد ارزشیابی قرار گرفتند.پس از آن،آزمودنیهای گروه آزمایشی در معرض آموزش راهبرد کمینه قرار گرفتند.در مرحله پس‌آزمون،فرم ب‌ آزمون مذکور در مورد هر دو گروه اجرا شد.نتایج نشان دادند که آموزش‌ بر فراوانی استفاده از راهبرد کمینه در گروه آزمایشی تأثیر گذاشته است. اما به رغم آنکه میزان درستی پاسخهای بازیابی شده در دو گروه‌ تف اوت معناداری نداشت،میزان درستی راهبردهای پشتیبان و راهبرد کمینه‌ در گروه آزمایشی بیش از گروه کنترل بود.افزون بر این،دو گروه از لحاظ سرعت اعمال راهبرد کمینه به طور معناداری متفاوت بودند و گروه آزمایشی از گروه کنترل سرعت بیشتری داشت.استلزامهای کاربردی‌ یافته‌های به دست آمده مورد بحث قرار گرفت.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.