Skip to main content
فهرست مقالات

قدرتمندسازی، انگیزش، آموزش و موفقیت اجرای برنامه مدیریت کیفیت جامع

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 38 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، موفقیت اجرای برنامه مدیریت کیفیت، اجرای برنامه مدیریت کیفیت جامع، برنامه مدیریت کیفیت جامع، قدرتمندسازی، انگیزش، مدیر، آموزش، موفقیت برنامه مدیریت کیفیت جامع، آموزش و موفقیت اجرای برنامه

خلاصه ماشینی:

"قدرتمندسازی،انگیزش،آموزش و موفقیت‌ اجرای برنامه مدیریت کیفیت جامع نویسندگان: Leon Kappel man victor prybutok مترجم:محمد رضا زالی امروزه آموزش در سطح وسیعی‌ به وسیله متخصصین بهبود سازمانی، به‌عنوان یک عامل مهم در تلاشهای‌ مربوط به تغییر برنامه‌ریزی شده، مشهور گشته است. انگیزش براساس نیاز- و بنابراین انگیزه-از طریق مقیاس‌ مشارکت که در تحقیقات بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد،تعیین شده‌ مشارکت به‌عنوان یک شاخص مهم‌ شخصی در خصوص سیستم اطلاعاتی‌ (IS) و هر آنچه که نشان‌دهنده سیستم‌ اطلاعاتی برای کارکنان است،تلقی‌ می‌شود. لذا به‌ منظور شناخت انگیزه کارکنان و در نتیجه‌ رضایت‌مندی آنها بایستی به‌طور کلی به‌ فراتر رفتار نظر کرده و رفتارها جهت‌ قدرتمندسازی کارکنان،بررسی نماییم. به این نتیجه‌ رسیدیم،هنگامی که کارکنان قدرتمند می‌گردند،انگیزه و رضایت آنها نسبت به‌ برنامه‌ TQM دو برابر می‌شود،به‌طوری که‌ همبستگی بین آموزش‌ TQM و انگیزش‌ نسبت به آن 0/841 بود،در حالی که‌ همبستگی بین قدرتمندسازی و انگیزش‌ نسبت به برنامه‌ TQM 0/592 درصد بود. هنگامی که کارکنان از طریق اعمال کنترل‌ محدود بر فرآیند تغییر سازمانی که قبلا بر آن‌ هیچ نوع کنترلی نداشتند،قدرتمند می‌شوند، رضایت و انگیزهء آنها نسبت به این تغییرات‌ به دو برابر افزایش می‌یافت. این تحقیق به‌طور واضح‌ نشان می‌دهد که ارائه هرچند اندک،فرصت‌ قدرتمند شدن به کارکنان،در رابطه با اثربخشی آن بر فرایند کلی تغییر،می‌تواند تأثیر مهمی بر انگیزه،رضایت‌مندی کارکنان‌ و تا حدی بر موفقیت کلی برنامه مدیریت‌ کیفیت جامع و سازمان داشته باشد. گرچه تغییر سازمانی خاصی در این‌ مقاله مورد بررسی قرار گرفت،اما به‌ جنبه‌های تغییر سیستم اطلاعات‌ (IS) ، فرایند تغییر مدیریت کیفیت جامع،تأکید می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.