Skip to main content
فهرست مقالات

متدولوژی آموزشی تعاون (با تاکید بر آموزش های غیر رسمی تعاون)

نویسنده:

(6 صفحه - از 14 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : تعاون، آموزش، آموزش تعاون، متدولوژی آموزش تعاون، آموزش غیر رسمی تعاون، غیر رسمی تعاون، بزرگسالان، تعاونگران، نهضت تعاونی، روش آموزش

خلاصه ماشینی: "متدولوژی آموزش تعاون‌ (با تأکید بر آموزشهای غیر رسمی تعاون) مقدمه مهندس غلامرضا عباسی گرچه شرکتهای تعاونی به مثابهء سازمانها،دارای ساختار و عناصر سازمانی مشخص و تعریف شده‌ای هستند؛اما هویت اساسی هر تعاونی،به‌ یقین در کیفیت تمایلات تعاونگرایی نیروی انسانی نهفته است یعنی به هر میزان این تمایلات و علایق،سیر نزولی داشته و رو به خاموشی گذارد، کارکرد سازمان تعاونی ضعیف‌تر و نابه‌هنجارتر خواهد شد و صفت بارز"تعاونی‌"بودن خود را از دست خواهد داد و در چنین وضعیتی،سازمان تعاونی‌ در قلمرو نهضت تعاونی هرگز وجود واقعی و اصیل نخواهد داشت و سازمان تعاونی تنها یک سازمان یا شرکت تجاری غیر تعاونی به حساب خواهد آمد. با توجه به مطالب یاد شده،آموزش‌ تعاون می‌بایست در آموزشهای خود از آن‌ گروه روشهای آموزشی بهره جوید که‌ ویژگیهای تعاونگران بزرگسال را مورد نظر قرار داده باشد و برپایه توانمندیها و خصوصیات فردی و اجتماعی آنان به‌ آموزش مطالب در دوره‌های آموزشی‌ بپردازد. اندیشمندان علوم تربیتی‌ متدولوژی را یکی از عناصر اصلی و مؤثر تعلیم و تربیت دانسته‌اند و با این وجود، با توجه به مطالب یاد شده، آموزش تعاون می‌بایست در آموزشهای خود از آن گروه‌ روشهای آموزشی بهره جوید که‌ ویژگیهای تعاونگران بزرگسالان را موردنظر قرار داده باشد و برپایه توانمندیها و خصوصیات‌ فردی و اجتماعی آنان به آموزش‌ مطالب در دوره‌های آموزشی‌ بپردازد. تأکید بر یادگیری از طریق عمل: این امر تجربه شده است که بزرگسالان‌ شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی، مطالبی را به خوبی یاد می‌گیرند که بعد از پایان کلاس دوره،بلافاصله آنان را در محیط کار و موقعیتهای مختلف زندگی به‌ منظور بهبود بخشی از فعالیتهای خود باید از روشهای آموزشی سود جوید که مطالب‌ آموزشی را به شیوه‌ای کارگاهی و عملی در اختیار تعاونگران قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.