Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگیهای اجتماعی آموزش بزرگسالان

نویسنده:

(5 صفحه - از 32 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : بزرگسالان، آموزش بزرگسالان، اطلاعات، ویژگیهای اجتماعی آموزش بزرگسالان، کودکان، اجتماعی، کلاسهای آموزش بزرگسالان مواد، یادگیری بزرگسالان، مدرس، آموزش کودکان

خلاصه ماشینی:

"هریک از عناصر نامبرده در آموزش بزرگسالان،به شکلی متفاوت با آموزش کودکان‌ اشاره می‌کنیم: بطور کلی در آموزش کودکان هدفهای بلندمدت و میان‌مدت از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که اطلاعات و معلومات،دانش و مهارتهای مختلف به این امید به‌ کودکان آموزش داده می‌شود که پس از فراغت از تحصیل و به دست آوردن شغل و حرفهء مناسب،به شکلی مفید از آنها بهره‌برداری کنند حال آنکه اکثر هدفهای آموزش‌ بزرگسالان از نوع کوتاه‌مدت بوده و بزرگسالان علاقمندند که آنچه که می‌آموزند با نیازهای روزمره‌شان مربوط و بلا فاصله قابل بهره‌برداری باشد. ازاین‌رو یکی از اصول آموزش بزرگسالان‌ این است که به افراد برای انتخاب سرعت‌ یادگیری خود،آزادی لازم داده شود تا بر مبنای تواناییها و خصوصیات جسمی و ذهنی خود عمل کنند و فعالیتهای آموزشی‌ را براساس مدت زمان مورد نیاز انجام‌ دهند. به‌ عبارت دیگر اولین برخوردی که افراد با محیط و فضای آموزشی،مدرس و سایر مسؤلان،همکلاسیها(که در یک دوره‌ آموزشی)غیره دارند و تأثیر اولیه‌ای که‌ هریک از این عوامل بر آنها می‌گذارد برای‌ مدتی طولانی بزرگسالان را به یادگیری‌ بیشتر و شرکت مداوم در برنامه‌های‌ آموزشی علاقمند کند. هرگاه بزرگسال،که در یک دوره‌ آموزشی شرکت کرده است یا به شکلی از برنامه‌های آموزشی استفاده می‌کند، تصور کند که مطالب مورد علاقه خود را فرا می‌گیرد و آنچه را که انتظار داشته‌ می‌آموزد و از مواد و مطالبی که می‌آموزد می‌تواند به‌طور عملی استفاده کند،میزان و کیفیت یادگیریش افزایش می‌یابد. یکی از اصول آموزش‌ بزرگسالان این است که به افراد برای انتخاب سرعت یادگیری‌ خود،آزادی لازم داده شود تا بر مبنای تواناییها و خصوصیات‌ جسمی و ذهنی خود عمل کنند و فعالیتهای آموزشی را براساس‌ مدت زمان مورد نیاز انجام‌ دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.