Skip to main content
فهرست مقالات

بخش تعاون نیازمند شناخت و حمایت مردم

نویسنده:

(4 صفحه - از 24 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، قیمت، مردم، اقتصادی، وزارت تعاون، فروش، سرمایه، فروشگاهها، بخش تعاون نیازمند شناخت، اسلامی

خلاصه ماشینی:

"بخش تعاون نیازمند شناخت و حمایت مردم علی محمدی و دریا توفانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) در سالهای 1358 و 1359 تعاونی‌های‌ محله نقش مهمی در تعدیل قیمتها،توزیع‌ عادلانه کالاهای اساسی و در نهایت‌ گسترش عدالت اجتماعی ایفا می‌کردند. در اصل 43 جایگاه تعاونی به‌منظور شکوفائی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و هم مبارزه با فاصله طبقاتی و جلوگیری از اینکه عده‌ای بسیار توانگر و ثروتمند و تعاونی سازمانی است اقتصادی و اجتماعی که افراد با هدفی مشترک‌ و با شغلی خاص بطور داوطلبانه گرد هم آمده و آن را تشکیل‌ می‌دهند. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که قشر وسیعی‌ از مردم از کارکرد وزارت تعاون و شرکتهای‌ تعاونی بی‌اطلاع می‌باشند و این بخش مهم‌ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور در اذهان‌ عمومی جایگاه خود را نیافته است. در واقع نوع‌ درستی انسانها سبب می‌شود تا آنها به سوی‌ همکاری با هم و تعاون گرایش پیدا کنند بر اساس تحقیقات با وجود آنکه بیش از یک‌ قرن و نیم از تاسیس اولین شرکت تعاونی در جهان(انگلستان)سپری می‌شود،هنوز تعاونی در کشورهای جهان سوم جایگاه‌ واقعی خود را پیدا نکرده است و مردم آگاهی‌ چندانی نسبت به کارکردهای آن در اقتصاد ندارند. سرمایه‌داران کوچک و دارندگان‌ شغلهای مختلف به این دلیل به سوی عضو شدن در تعاونی گرایش می‌یابند که از منابع‌ بر اساس تحقیقات با وجود آنکه بیش از یک قرن و نیم از تاسیس‌ اولین شرکت تعاونی در جهان(انگلستان)سپری می‌شود،هنوز تعاونی در کشورهای جهان سوم جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌ است و مردم آگاهی چندانی نسبت به کارکردهای آن‌ در اقتصاد ندارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.