Skip to main content
فهرست مقالات

فرایند ارزشیابی کارکنان

نویسنده:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، ارزشیابی، فرایند ارزشیابی کارکنان، عملکرد، ارزیابی، مدیر، ارزشیابی عملکرد، سازمان، عملکرد کارکنان، عملکرد ضعیف کارکنان

خلاصه ماشینی:

"بنابراین‌ «همه کسانی که در سازمانها کار و مسئولیتی‌ بر عهده می‌گیرند،نگران این هستند که‌ عملکرد آنان از دیدگاه مدیریت سازمان چگونه‌ دیده می‌شود و بازخورد آن چیست؟» ارزشیابی کارکنان تحت عناوین تعیین‌ شایستگی و ارزیابی عملکرد و نظایر اینها در اغلب سازمانها و مؤسسات مطرح می‌باشد. ارزشیابی عملکرد بخش مهمی از کار مدیر آن است که از سایرین بخواهد کاری را انجام دهند که خودش‌ نمی‌تواند آنرا انجام دهد یا به دلیل آنکه وقت‌ و مجال انجام همه کارها را ندارد و یا آنکه‌ معلومات و مهارتهای لازم برای انجام آن را نداشته باشد. رشد در بهره‌وری می‌تواند از طریق‌ کل مسیر شغلی،با برقراری فعالیت اهداف (به تصویر صفحه مراجعه شود) ارزشیابی ابزار مؤثری در مدیریت منابع انسانی است‌ که با انجام صحیح و منطقی آن،ضمن آنکه سازمانها با کارائی و کارآمدی به اهداف خود می‌رسند،منافع کارکنان نیز تأمین می‌گردد تدریجی در حد ظرفیت و توانائی فعلی‌ کارمند-ولی با توجه به قدرت بالقوه‌اش-ادامه‌ یابد. *ترتیب-هرچند وقت ارزیابی انجام‌ می‌شود و اینکه برای همه به صورت یکسان‌ انجام می‌شود؟ *شکایات-چه کسی به اعتراضات و شکایات رسیدگی می‌کند؟مدیران ارشد، کارکنان ارزیاب؟یا اصولا روشی وجود ندارد؟ *کاربرد-آیا فرمهای ارزیابی برای‌ مقاصدی غیر از ارزیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ با طرح سئوالات فوق و تهیه جواب آنهاست‌ که می‌توان به کامل بودن نسبی طرح ارزیابی‌ و معیارهای آن اطمینان حاصل کرد. انتظارات مدیر در مورد عملکرد کاربرد مؤثر برنامه‌های ارشادی،آموزشی و تحصیلی‌ برای حل مسائلی که بهره‌وری کارکنان را تحلیل می‌برد در خلق و ایجاد نیروی کار رقابت‌گر،وفادار ومتعهد به سازمان کمک خواهد کرد زیر دستان بایستی به اندازه کافی روشن‌ باشد تا برای آنها قابل درک و اجرا باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.