Skip to main content
فهرست مقالات

شرکت های تعاونی خرد، هسته های توسعه اقتصادی- اجتماعی

نویسنده:

(5 صفحه - از 14 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، تعاونی‌های خرد، اقتصادی، مسئول ترویج و توسعه تعاونی‌ها، شرکت‌های تعاونی خرد، شرکت‌های تعاونی، توسعه، هسته‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سازمان مسئول ترویج و توسعه

خلاصه ماشینی:

"به طور کلی سازمان مسئول ترویج و مزایای ویژه تعاونی‌های خرد نسبت به تعاونی‌های بزرگ و پیچیده و نیز بازار خصوصی‌ کالا آن است که این تعاونی‌ها به میزان بارزتری از منزلت مردمی برخوردارند توسعه تعاونی‌ها در واقع وظیفه دارد است‌ بر اساس مقتضیات و مناسبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه و نیز بضاعت‌ فکری و مادی گروه هدف برای ایجاد و گسترش انواع گوناگون شرکت‌های تعاونی یک‌ الگوی اولیه را طراحی نماید. مزایای تعاونی‌های خرد برای اعضا بدیهی است مشخص ساختن افراد و گروه‌هایی که شرایط لازم را برای تشکیل‌ تعاونی دارند می‌بایست به عنوان یک وظیفه‌ اصلی سازمان ترویج و توسعه تعاونی‌ها (وزارت تعاون)در نظر گرفته شود. نکته اساسی که می‌بایست از سوی‌ وزارت تعاون مورد دقت قرار گیرد،آن است‌ که برای این کار به سازمان مسئول ترویج و توسعه تعاونی‌هابرای حمایت جدی از تعاونی‌ها می‌بایست بر پایه داده‌های تحقیقاتی و پژوهشی نکات بنیانی زیر را مورد نظر قرار دهد: -شناسایی دقیق اوضاع اقتصادی- اجتماعی هر منطقه(شهر و روستا یا کانون‌های اجتماعی مختلف از جمله‌ سازمان‌ها،مؤسسات و... به طور کلی نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که عموما برای ترویج،توسعه و حمایت دولت‌ از تعاونی‌ها سه راهکار اساسی زیر از تحقیق‌ و بررسی پیش پای دولت قرار می‌گیرد: 1-ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی جدید برای تحت پوششش درآوردن افرادی که از مزایای اقتصاد تعاونی محروم هستند و ضرورت دارد در عرصه اقتصاد تعاونی و جریان اجتماعی وابسته به آن وارد شوند و در نتیجه از تأثیرات عدالت اقتصادی بخش‌ تعاون بهره‌مند شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.