Skip to main content
فهرست مقالات

آیا شما هم می خواهید از لذت تدریس برخوردار شوید

مترجم:

(5 صفحه - از 28 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : تدریس، معلمان، دانش، دانش‌آموزان، علمی، لذت تدریس برخوردار، موفقیت دانش آموزان نسبت، هنر، مدارس، کلاس درس

خلاصه ماشینی:

"با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها،اندرسن و برنز تعریفی سودمند از تدریس ارائه کردند: «تدریس یک فعالیت تعاملی و میان فردی است‌ که نوعی ارتباط شفافی را نیز در برمی‌گیرد و هدف از آن،کمک به یادگیری‌ دانش آموزان و یا تغییر در رفتار آنان است. ویژگی‌های معلمان تازه کار یکی از بهترین روش‌های کسب آگاهی‌ درباره دانشجویان علاقه‌مند به حرفه معلمی‌ تحلیل آن دسته از افرادی است که بروکهارت‌ و فریمن(1992)به عنوان داوطلبان تازه وارد رشته معلمی(دانشجویان ترم اول تربیت معلم) از آنها نام می‌برند. اما وقتی این دانشجویان وارد بازار کار و مدارس می‌شوند،در دو سال اول‌ تدریس به عنوان معلم از میزان توانایی‌شان به‌ حفظ نظم و جذب علاقه دانش آموزان به خود مضطرب و نگرانند. تکرار پایه،به‌ علت عدم رشد کامل یا موفقیت دانش آموزان، شیوهء رایجی در مدارس است و سئوالات‌ بسیاری را بر انگیخته است(مدوی،رز،1986) که برخی از آنها عبارتند از: -آیا تکرار پایه منجر به افزایش موفقیت‌ دانش آموزان نسبت به سایرین می‌شود؟ -آیا دانش آموزانی که مجبور به تکرار پایه‌ شده‌اند،بیش از سایر دانش آموزان ترک‌ تحصیل می‌کنند؟ -آیا سیاست تکرار پایه،تبعیضی علیه‌ گروه‌های خاصی از دانش آموزان است؟ -مدرسه از چه شواهد مستندی برای تائید سیاستگزاری‌های خود در ارتباط با تکرار پایه‌ استفاده می‌کند؟ -آیا حذف تکرار پایه،به معنای باز گشت‌ به سیاست ارتقأ اجتماعی است؟ -پیامدهای قانونی تکرار پایه کدامند؟ تکالیف درسی تکلیف درسی یا مشق شب که موضوعی‌ است محبوب و در عین حال منفور،باز هم مورد استقبال قرار گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.