Skip to main content
فهرست مقالات

رویکردی نوین به آموزش کارکنان و بالندگی مدیران

نویسنده:

(5 صفحه - از 9 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، مدیران، آموزش کارکنان و بالندگی مدیران، اطلاعات، سازمان، ارزشیابی، شغلی، رویکردی نوین به آموزش کارکنان، ارزیابی، کار آموزان

خلاصه ماشینی:

"بدان‌ معنا که مراکز ارزشیابی می‌توانند علاوه بر سنجش توانایی مدیران کار جو،برای‌ ارزشیابی مدیران کنونی و بالقوه و نیز پی بردن‌ به فعالیت‌های پرورشی که ممکن است برای‌ بهبود و عملکرد آن‌ها لازم باشد مفید واقع‌ شوند،بدین ترتیب،مراکز ارزشیابی منبع‌ مؤثری برای گزینش و پرورش مدیران هستند4. سر انجام،زمانی که مدیران فعالیت‌های‌ مربوط به بالنده سازی را به پایان رساندند می‌توانیم به ارزشیابی بپردازیم و برای این کار نگاهی می‌اندازیم به دگرگونی‌هایی که در رفتار و عملکرد مدیریتی آنها پدید آمده است. سنجش اثر بخشی آموزش همان گونه که در ارزیابی آزمون‌های‌ استخدامی باید قدرت تشخیص آنها را در مورد باز شناسی افراد کار آمد از غیر کار آمد تعیین‌ کنیم،به هنگام گفتگو از فعالیت‌های آموزشی‌ و پرورشی نیز با چنین مسأله‌ای مواجه هستیم. اگر این نظر به طور کلی مثبت باشد، ارزیابی آموزشی رضایت بخشی تلقی می‌شود و سازمان آن را ادامه می‌دهد تا وقتی یکی از مقامات به هر دلیلی تصمیم به کنار گذاشتن آن‌ یا جایگزین کردن آن با دورهء دیگری بگیرد8. با این وصف،اگر بیشتر آنان‌ بگویند که برنامه فقط اتلاف وقت بوده است، این برداشت باز هم در خور توجهی در تعیین‌ اثر بخشی برنامه خواهد داشت،اگر برنامه‌ برای کار آموزان کسالت آور بوده باشد یا محتوای درسی به روشنی تدریس نشده باشد، یادگیری هم صورت نگرفته است. اگر تغییرات کمی اندازه گیری و ثبت شوند و نسبت‌ به دست آمده مثبت باشد(توجه داشته باشید که کاهش یک امر منفی،خود مثبت تلقی‌ می‌شود)،این برنامه را اثر بخشی می‌نامیم و هزینه‌های آنرا می‌توان توجیه کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.