Skip to main content
فهرست مقالات

کارکرد و جایگاه تعاونیهای مصرف در کشورهای پیشرفته و صنعتی

نویسنده:

(3 صفحه - از 26 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : تعاونیها، تعاونیهای مصرف در کشورهای پیشرفته، تعاونیهای مصرف، کردها و جایگاه تعاونیهای مصرف، کشورهای پیشرفته و صنعتی، اعضأ، مشارکت، اجتماعی، تعاونیهای مصرف فعالیتهای جدیدی، توسعه

خلاصه ماشینی:

"بطور کلی ایفای نقشهای اجتماعی مورد دلخواه اعضأ و تلاش برای تحقق بخشیدن به‌ خواستهای آنان از جمله کار کردهای جدید تعاونیهای مصرف در کشورهای صنعتی‌ است و این اقدام نه تنها خللی در توفیق‌ تجاری و اقتصادی تعاونیها و دور شدن آنها از اهداف اصلی ایجاد نکرده است بلکه‌ موجبات تسریع در پیشرفت تعاونیها را نیز فراهم نموده است چرا که هر چه تعاونی به‌ خواسته‌های اعضأ خود توجه بیشتری را مبذول می‌کند متقابلا از همکاری و مشارکت‌ بیشتر آنها در پیشبرد اهداف تعاونی و نزدیک‌ شدن به جامعه نوین بر خوردار می‌گردد. توجه به نیازهای اعضا و حرکت در جهت آن پیش‌تر گفته شد که تعاونیها در کشورهای صنعتی،تحولاتی فراتر از انتظار داشته و هماهنگ با تغییرات‌ اجتماعی به سوی تکامل پیش رفته‌اند یکی از روشهای اعتقادی تعاونیها در کشورهای پیشرفته معنی بخشیدن به‌ شخصیت اعضأ و توجه به خواست و نیازهای آنها و تلاش در تأمین نیازها مطابق با تمایلات آنهاست به عنوان مثال‌ افزایش تعداد فروشگاهها و انتخاب محل و نوع خدمات هر فروشگاه از آن قبیل اقداماتی‌ است که با توجه به نیاز و خواست اعضأ انجام می‌گیرد بطوریکه فروشگاههای تعاونی‌ اغلب در جهت رفع احتیاجات و پاسخگویی به‌ نیازهای خاص مردم همجوار آن ایجاد می‌شود در ژاپن در اثر توجه به نیازهای‌ اعضأ این امکان به وجود آمده است که اعضأ در امور تعاونی من جمله فعالیتهای بازرگانی‌ آن مشارکت فعالانه داشته باشند و از این‌ طریق،تعاونیها بتوانند ضمن مؤثر شدن در اقتصاد کشور،نقش سازنده‌ای را در بهبود کیفیت کالا،کاهش قیمتها و در نتیجه سلامت‌ همگانی ایفأ نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.