Skip to main content
فهرست مقالات

وظایف اجتماعی وسایل ارتباط جمعی (1)

نویسنده:

(3 صفحه - از 6 تا 8)

کلید واژه های ماشینی : وسایل ارتباط‌جمعی ،وسایل ارتباطی ،لاسول ،پیام‌های ارتباطی ،افکار عمومی ،آثار و نتایج

خلاصه ماشینی:

"3-تفریحی و تبلیغی الف-استفاده بهینه و درست از اوقات و فرصت‌ها(تمدن فراغت) ب-جلب و ایجاد اعتماد و اطمینان‌ مخاطبان ج-درمان روانی ت-انتشار اخبار و اطلاعات ث-خدمات بازگانی و تجاری استفاده از وسایل ارتباطی و خبری در راه انتشار اخبار و راهنمایی‌ افراد و پرورش و گسترش افکار عمومی،سبب پیشرفت آزادگی‌ می‌شود و بهره‌برداری از آنها به‌ عنوان وسایل تبلیغاتی و اعتقادی‌ مغرضانه به بردگی منتهی می‌گردد و ازاین‌رو است که«آفرد سووی» جامعه شناس و اقتصاددان فرانسوی‌ وسایل خیری را«کلید دموکراسی» معرفی می‌کند. 4-وظایف ارتباط فکری الف-اطلاع و آگاهی(1-اخبار جاری‌ 2-اخبار عمومی) ب-پرورش(1-پرورش اندیشه‌ها و احساسات 2-پرورش عقاید 3- پرورش حرفه‌ای) ج-بیان(1-معرفی فرهنگ و تمدن 2- تشریح ایدئولوژی جاری 3-استدلال) د-اجبار(1-تبلیغ تجاری 2-تبلیغ‌ سیاسی) هـ-همبستگی اجتماعی ی-مکاتب ارتباطی 1-مکتب جامعه شناسی‌ ارتباطات؛این مکتب به وسیله هارولد لاسول آمریکایی پایه گذاری شده است‌ به تأثیر پیام‌های ارتباطی در جوامع‌ توجه دارد و بر این اساس وضع‌ اداره کنندگان و همکاران وسایل‌ ارتباطی محتوی پیام‌های ارتباطی، آثار اجتماعی پیام‌ها را در مورد مطالعه‌ قرار می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.