Skip to main content
فهرست مقالات

قسمت اول: بررسی وضعیت لوازم خانگی در جهان

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : لوازم‌خانگی، ماشین لباسشویی، ژاپن، یخچال، تولید، آمریکا، آسیا، مصرف، بازار، فروش

خلاصه ماشینی:

"یکی از نظریات جالب در خصوص وضعیت لوازم خانگی در جهان مربوط به هانس بکمن(رئیس شرکت فریجیدر و معاون شرکت الکترو لوکس بین المللی)و و است که طی‌ نطقی در سال 1995 در فلوریدای آمریکا اظهار داشته‌ است:در آمریکا شرکت‌های محلی آمریکایی تسلط خود را بر بازار حفظ خواهند کرد اما در اروپا علاوه‌ بر تولید کنندگان اروپایی،شرکتهای چند ملیتی نیز فعال خواهند بود. آمریکا: خصوصیات اصلی صنعت لوازم خانگی ایالات متحده‌ بشرح ذیل است: -وجود پنج شرکت عمده تولیدی لوازم خانگی و 35 تا 40 کارخانه -19 مارک اصلی لوازم خانگی -تسلط خرده فروشان زنجیره‌ای عمده بر سیستم توزیع -بالاترین حجم فروش در حال حاضر در مقایسه با گذشته‌ -کیفیت خوب اما نه عالی محصول(از نظر مصرف- کننده) -وجود مقررات و استاندارد برای سوق دادن محصولات‌ به سازگار بودن با محیط زیست. اروپای غربی اهم خصوصیات صنعت لوازم خانگی در اروپا بدین صورت‌ است: -وجود 80 شرکت تولیدی و صدها کارخانه 180 مارک‌ فعال -کانالهای خرده فروشی بسیار متنوع -کیفیت محصول خوب اما نه عالی -گرایش مصرف کنندگان به مسائل زیست محیطی -تنوع در عرضه محصول از طرف دیگر،اروپای غربی با 350 میلیون جمعیت‌ بیشترین پتانسیل را برای فروش لوازم خانگی با توجه‌ به قدرت خرید بالای مردم،فراهم می‌کند. بعنوان مثال فروش کمپانی ماتسوشیتا-مالزیا (در مالزی)که از 16 گروه کمپانیهای مختلف با 18000 کارمند در مالزی تشکیل شده در سال 9911 حدود 8/1 میلیارد دلار آمریکا بوده است این شرکت در مالزی کولر گازی‌ یخچال و ماشین لباسشویی تولید میکند و حدود 70 در صد از کل تولیدش را به خارج صادر می‌نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.