خلاصه ماشینی:
مدت زمان پیشنهادی: ٢٥ دقیقه معلم دانشآموزان را گروهبندی میکند.
برای گروهبندی دانشآموزان از دو شیوه میتوانیم استفاده کنیم: ëمعلم با توجه به تعداد دانشآموزان کلاس، تعدادی جانور مهرهدار را انتخاب و از هر کدام ٤ عکس تهیه میکند و به دانشآموزان میدهد.
هر دانشآموز باید همگروهی خود را براساس عکس مشابه پیدا کند.
ë با توجه به اینکه دانشآموزان قبلا با نیازهای جانوران (آب، غذا، هوا، زندگی گروهی و...
هر دانشآموز باید همگروهی خود را براساس نیاز مشابه پیدا کند.
دانشآموزان در گروههای ٤ نفره دلیل طبقهبندی خود را برای یکدیگر توضیح میدهند.
به هر گروه جدولی داده میشود، که در آن ویژگیهای هر گروه از جانوران نوشته شده است.
سپس دانشآموزان گروه، با همکاری هم، کل عکسهای جانوران گروه را طبقهبندی میکنند.
(رجوع شود به تصویر صفحه) معلم برد شیشهای کلاس را با خطهایی که میکشد، به شش قسمت تقسیم میکند و در بالای هر قسمت هر یک از نامهای بیمهرهها، ماهیها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران را میچسباند.
به هر گروه چسب خمیری داده میشود تا هر یک از دانشآموزان عکسهای خود را روی برد در قسمت مربوط بچسباند.
نمونه کار یکی از کلاسهای سوم زمان به اشتراکگذاری کارها و جمعبندی مدت زمان پیشنهادی: ١٥ دقیقه معلم عکسهای چسبانده شده در هر گروه را بررسی میکند و عکسهایی را که به اشتباه در گروهی قرار گرفتهاند از روی برد جدا میکند و سپس با مرور ویژگیهای آن جانور بهصورت بحث کلاسی و پرسش و پاسخ، عکس جانور را در گروه صحیح میچسباند.