خلاصه ماشینی:
"مثلا در تنظیم تابلوی آموزشی سی دی جاهای دیدنی شیراز را قرار دادم، بچهها بدون مراجعه به من اسم خود را در فهرست اسامی امانت گیرندگان که بر تابلو نصب شده بود، مینوشتند و تاریخ تحویل و بازگرداندن آنرا یادداشت میکردند (هدف: ارتقای حس اعتماد به نفس، تقویت امانتداری) (تصویر ١و ٢) دوم: وسیلهای را امانت میگرفتم و مدتی عمدا برنمیگرداندم و سپس سراسیمه آن را از کیف در آورده و بعد از کلی عذرخواهی، حواس بچهها را به این امر معطوف میکردم و میگفتم: بچهها!
) ششم: در برنامههایی که برگزار میشد شرکت فعال داشتم و برای تعقیب اهداف تربیتی خود از جمله: محبت به همکلاسی، دوستورزی، تقویت تعامل صحیح با دوستان و مربیان)، آنها را به شرکت در برنامهها ترغیب میکردم.
معلم فرصتشناس با توجه به آموزههای دینی میتواند اهداف تربیتی خودرا دنبال کند و عادات ناپسند را از سر راه بردارد."