چکیده:
در دهه های اخیر، فناوری های اطلاعاتی تقریبا با تمام جنبه های زندگی ما به ویژه زندگی کاری و حرفه ای گره خورده است. کاربرد فناوری های اطلاعاتی در حوزه های مختلف و رشد سریع استفاده از رایانه در سازمانها، اهمیت ویژه ای به بررسی عوامل موثر بر عدم پذیرش فناوری های اطلاعاتی در سازمانها، بخشیده است. به رغم تمام مزیتهای ذاتی فناوری های اطلاعاتی، هنوز بکارگیر ی و پذیر ش آن با مقاومت کارکنان همراه است. بنابراین، هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رفتار پذیرش فناوری- های اطلاعاتی در میان کارکنان هتل است. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری آن، کارکنان هتلهای شه ر شیرا ز بوده است. برای تجزی ه و تحلیل داده های جمع آوری شده ، ا ز نرم افزار استفاده شده است. نتایج به دست آمده، نشان می دهد که عواملی چون Smart PLS و 2 SPSS20 نگرش، باورهای رایج نسبت به فناوری های اطلاعات و هنجارهای ذهنی، بر پذیرش و به کارگیری فناوری اطلاعات تاثیر مثبت و معنی داری دارند.
In recent decades، information technology (IT) has become a key element in all aspects of people’s lives، especially in their working and professional lives. Application of IT in various sectors، businesses and organizations and its increasing growth، has provided a special importance for investigating the effective factors of IT acceptance، especially in hospitality-related businesses. Despite of the essence advantages of IT، accepting and using of it، has encountered with the staff resistance. Therefore، the purpose of this study is to investigate the factors affecting hotel staff acceptance of information technology. Descriptive survey has been determined as the research methodology. The hotels’ staff in Shiraz city have been selected as the statistical population. SPSS20 software and Smart PLS have been used to analyze the collected data. The results showed that such factors as attitudes، common beliefs toward IT and subjective norms have a significant and positive impact on accepting and applying IT.