Skip to main content
فهرست مقالات

مبانی حمایت از اسرار تجاری در حقوق آمریکا

نویسنده:

(4 صفحه - از 56 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، اسرار تجاری، مبانی حمایت از اسرار تجاری، کارکنان، اسرار تجاری در حقوق آمریکا، موافقتنامه‌های عدم افشاء، موافقتنامه عدم افشاء اطلاعات، عدم افشاء اطلاعات، حقوق، اطلاعات محرمانه‌اش

خلاصه ماشینی:

"برخی از نمونه‌های بالقوه اسرار تجاری عبارتند از: -فرمول یک نوشیدنی ورزشی -روشهای نظرسنجی مورد استفاده توسط ماموران حرفه‌ای سنجش افکار عمومی -طرز تهیه غذا -اختراع جدیدی که هنوز تقاضای صدور ورقه اختراع برایآن به ثبت نرسیده -راهبردهای بازاریابی -شیوه‌های تولید21-الگوریتم‌های رایانه‌ای برخلاف دیگر شکل‌های مالکیت معنوی از قبیل پروانه اختراع‌31،حق‌ تالیف‌41و علائم تجاری‌51،محرمانه نگهداشتن اطلاعات تجاری‌61،دارای شکلی از حمایت از جانب دارنده‌71،آن است. 3-صاحبان اسرار تجاری چه حقوقی دارند؟ دارنده یک راز تجاری می‌تواند گروههای زیر را ممنوع کند از کپی کردن‌03،استفاده کردن‌13یا منفعت بردن‌23از اسرار تجاری یا افشاء کردن‌33آنها نزد دیگران بدون اجازه قبلی: اشخاصی که بصورت خودبخودی،وظیفه آنها محرمانه نگه داشتن اسرار است تا اطلاعات تجاری را افشاء یا استفاده‌ نکنند،از جمله مستخدمانی که بطور عادی با اسرار تجاری کارفرمایان بعنوان بخشی از شغل خود در ارتباط هستند. 4-یک شرکت چگونه می‌تواند از اسرار تجاری‌اش حمایت کند؟ همینکه به سادگی اعلام شود که این اطلاعات اسرار تجاری است،موجب نمی‌شود که آنها بعنوان اسرار تجاری شناخته‌ شوند. بعلاوه،مالک اسرار تجاری باید نشان دهد که این اطلاعات یا بصورت ناروا توسط خوانده،بدست‌ آمده‌اند(اگر خوانده متهم شده‌48که از این اسرار،استفاده تجاری کرده است)یا بصورت ناروا بوسیله خوانده،افشاء شده‌اند(اگر خوانده متهم شده که اطلاعات را فاش کرده است‌58) دکترین«افشاء اجتناب‌ناپذیر68» در برخی از موارد،یک شرکت ممکن است از کار کردن کارمند سابقش برای شرکت رقیب،جلوگیری کند،مشروط به‌ اینکه بتواند اثبات‌78کند که استخدام شدن نزد رقیب،بصورت اجتناب‌ناپذیری منجر به افشاء اسرار تجاری خواهد شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.