Skip to main content
فهرست مقالات

نقش روش های آموزشی «کل» و «جزء» بر میزان یادگیری در شنا

نویسنده: ؛

پاییز و زمستان 1380 - شماره 20 (14 صفحه - از 99 تا 112)

کلیدواژه ها : میزان یادگیری در تمرین کل و تمرین بخش بخش(جزء) ،فاکتورهای شناوری ،شنای قورباغه

کلید واژه های ماشینی : یادگیری در شنای قورباغه ،میزان یادگیری در شنا ،شنای قورباغه ،سرعت یادگیری ،روش تمرین ،میزان یادگیری ،روش آموزش ،میزان و سرعت یادگیری ،آموزش شنای قورباغه ،یادگیری حرکتی ،آموزش شنا ،روش آموزش کل ،آموزش مهارت ،روش آموزش جزء ،سنی ،اجزاء تشکیل‌دهنده حرکت ،روش‌های تمرینی کل ،گروه در آزمون اندازه‌گیری ،گروه‌های سنی ،روش یادگیری ،تعیین روش برتر ،میانگین قابلیت‌های ،آزمون اندازه‌گیری یادگیری ،تعیین اختلاف میانگین ،آموزش کل ،سازمان حرکت ،تعیین روش ،تمرین کل ،کل و جزء ،تعیین روش آموزش

هدف از این تحقیق، بررسی روش‌های تمرینی کل، جزء و تعیین روش برتر از حیث میزان و سرعت یادگیری در شنای قورباغه است.به این منور چهل نفر آزمودنی با دامنه سنی(30-25) سال به دو گروه 20 نفری‌ A و B تقسیم شدند(40- F ).گروه‌ A به روش تمرین«کل»و گروه B به روش تمرین«جزء»به مدت چهارده جلسه تحت آموزش قرار گرفتند.برای همسان‌سازی افراد گروه‌ها، قابلیت‌های شناوری(وزن، سن، درصد چربی زیرپوست و نسبت طول دست‌ها به قد)اندازه‌گیری شد.اختلاف معنی‌داری در میانگین قابلیت‌های بین دو گروه مشاهده نشد.برای تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها از آزمون‌تی-استیودنت در گروه‌های مستقل استفاده شده است.نتایج تحقیق آزمون یادداری که پس از 7 هفته و 14 جلسه تمرین برگزار شد، اختلاف معنی‌داری را بین پیشرفت یادگیری در گروه‌ A نسبت به گروه‌ B نشان داد.نتایج درباره تفاوتاثربخشی شیوه‌های آموزش مهارت بحث کرده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.