Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط بین آمادگیهای بدنی و حرکتی با آمادگی مهارتی و آموزش پذیری در داوطلبان پسر شرکت کننده در آزمون ورودی رشته تربیت بدنی

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (10 صفحه - از 7 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : آمادگی ،بدنی ،آموزش‌پذیری ،آزمون ،داوطلبان ،تربیت‌بدنی ،آمادگی مهارتی و آموزش‌پذیری ،حرکتی ،آمادگی مهارتی ،رشتهء تربیت‌بدنی براساس آمادگی بدنی ،پیشگویی ،رشتهء تربیت‌بدنی ،مجموعه داوطلبان براساس قابلیت آموزش‌پذیری ،نمره‌های ،آموزش‌پذیری داوطلبان رشتهء تربیت‌بدنی ،آمادگی بدنی ،حرکتی با آمادگی مهارتی ،کنکور ،آموزش‌پذیری و توانایی اجرای مهارتها ،آزمون ورودی رشته تربیت‌بدنی ،رشتهء تربیت‌بدنی دانشگاههای تهران ،نتایج پیشگویی آزمونهای آموزش‌پذیری ،آموزش‌پذیری در داوطلبان پسر ،آمادگی مهارتی با آمادگی بدنی ،آزمونهای گزینش داوطلبان رشتهء تربیت‌بدنی ،آمادگیهای بدنی و حرکتی ،متغیرهای پیشگوی آمادگی بدنی ،پیشگویی مجموعه آزمونهای آمادگی بدنی ،آمادگی حرکتی ،رگرسیون

خلاصه ماشینی:

"ارتباط بین آمادگیهای بدنی و حرکتی با آمادگی مهارتی و آموزش پذیری در داوطلبان پسر شرکت کننده در آزمون ورودی رشته تربیت بدنی برای تفکیک داوطلبان شایسته از مجموعه داوطلبان براساس قابلیت آموزش‌پذیری و توانایی اجرای مهارتها نیستند و نیاز به تغییراتی چون اضافه کردن آزمونهای ورزشی دارند. روش‌شناسی تحقیق از آنجا که در این پژوهش،ارتباط میان عاملهای‌ آمادگی بدنی،حرکتی،مهارتی،آموزش‌پذیری و (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج آزمون ورودی داوطلبان،به منظور قابلیت‌ پیشگویی آنها بررسی شدند،روش تحقیق مطالعهء حاضر،از نوع میدانی و همبستگی است. ج. نتایج دربارهء پیشگویی قبولی یا رد آزمودنیها برای ادامه تحصیل در رشتهء تربیت بدنی براساس‌ آمادگی بدنی،حرکتی،مهارتی و آموزش‌پذیری به‌ شرح زیر است: براساس نتایج توصیفی،میانگین رتبه و آزمون‌ یومان-ویتنی،وضعیت آمادگی بدنی(000/0> P ، 64/4- Z )،آمادگی حرکتی،(0001/0< P ،39/ 3-- Z )و آمادگی مهارتی(003/0> P ،95/2-- Z ) آزمودنهای پذیرفته شده،به طور معنی‌داری بهتر از آزمودنیهای مردود شده است. اگر آمادگی مهارتی، آموزش‌پذیری و تبحر در انتقال آنها،یکی از ویژگیهای‌ معلم تربیت بدنی موفق است(عباسی‌نیا 1373، بیگی 1375،آدینه‌ای 1379،حیدری 1379)لذا آزمونهای به کار رفتهء حاضر نمی‌توانند،شیوه‌های‌ مناسبی برای تمیز افراد کارآمد از میان داوطلبان این رشته‌ باشد. با وجود این،باید نشاند کرد که نتایج به‌ دست آمده،با محدودیتهایی همراه بوده است،از جمله،ناکافی بودن شمار آزمونهای مهارتی ونداشتن‌ فرصت کافی برای فاصلهء زمانی بین پیش آزمون و پس‌ آزمون آموزش‌پذیری که استنباط قطعی را در مورد کفایت آزمونهای موجود تقریبا غیر ممکن ساخته است‌ و انجام تحقیقات بیشتر را بدون چنین محدودیتهایی‌ ایجاب می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.