Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه تأثیر دو شیوه تدریس ژیمناستیک بر خلاقیت و منتخبی از فاکتورهای جسمانی دختران دانشجوی رشته تربیت بدنی

نویسنده: ؛ ؛

پاییز 1384 - شماره 31 علمی-پژوهشی (وزارت علوم) (11 صفحه - از 101 تا 111)

کلیدواژه ها : تدریس 4 ،خلاقیت 5 ،ژیمناستیک هنری 6 شیوه سنتی 7 و حل مسئله گروهی 8

کلید واژه های ماشینی : شیوه تدریس ،حل مسئله گروهی ،ژیمناستیک ،خلاق ،شیوه تدریس سنتی ،دانشجویان رشته تربیت‌بدنی ،تأثیر شیوه‌های تدریس سنتی ،مقایسه تأثیر شیوه‌های تدریس ،حل مسئله ،فاکتورهای جسمانی ،دانشگاه الزهرا ،تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا ،شیوه تدریس حل مسئله گروهی ،شیوه تدریس حل مسئله ،جسمانی ،تدریس ژیمناستیک ،تأثیر شیوه‌های تدریس ،رشته تربیت‌بدنی ،خلاقیت و فاکتورهای جسمانی ،تدریس خلاق ،تفکر خلاق ،میزان خلاقیت ،انعطاف‌پذیری عضلات ،واحد عملی ژیمناستیک ،آموزش و پرورش ،درس ژیمناستیک ،شیوه‌های تدریس خلاقیت ،میزان خلاقیت دانشجویان ،دانشجوی دختر ،مقایسه تأثیر

این پژوهش با هدف مقایسه تأثیر شیوه‌های تدریس سنتی و حل مسئله گروهی بر میزان خلاقیت و برخی فاکتورهای جسمانی(انعطاف‌پذیری عضلات نزدیک کننده پا 1 و قدرت عضلانی شکمی 2 انجام یافته است. به همین منظور دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه الزهرا در نیمسال اول 1382-1381 طی 20 جلسه در دو گروه مستقل در واحد عملی ژیمناستیک(2)شرکت کردند.جامعه آماری را 27 دانشجوی دختر تشکیل دادند که 12 آزمودنی در دو گروه مستقل، با دو شیوه تدریس سنتی و حل مسئله گروهی مورد آزمایش قرار گرفتند.پرسشنامه استاندارد خلاقیت 3 و برخی فاکتورهای جسمانی، در دو مرحله ابتدائی(پیش از آغاز تدریس)و پایانی(در پایان دوره تدریس)اجرا شد.جوان‌ترین آزمودنی متولد سال 1359 و مسن‌ترین آزمودنی متولد سال 1345 بود.طبق آزمون‌ t (میانگین دو گروه مستقل)؛مقایسه دو شیوه تدریس سنتی و حل مسئله گروهی بر میزان خلاقیت و فاکتورهای جسمانی، تأثیر معناداری نشان نداد(10- fd ،)

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.