Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی سناریو اطلاع رسانی در روابط عمومی

نویسنده:

(6 صفحه - از 10 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : طراحی سناریو اطلاع‌رسانی در روابط‌عمومی، سناریو، اطلاعات، اطلاع‌رسانی، سناریوهای اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی، عمومی‌ها، برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی بر پایه سناریو، سناریوهای آینده اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی، استراتژی

خلاصه ماشینی: "بر اساس گام‌های برنامه ریزی ر پایه سناریو که پیتر شوارتز در کتاب‌"هنر دورنگری‌"به آنها می‌پردازد،می‌توان گام‌های یک برنامه ریزی اطلاع رسانی بر پایه سناریو را به شرح زیر توصیف‌ کرد: گام اول:آشکار سازی هدف از اطلاع رسانی مدیر روابط عمومی باید درک درستی از اطلاعات سازمان خود داشته و بداند که در آینده نزدیک‌ باید چه موضوعات مهمی را در دستور کار اطلاع رسانی خود قرار دهد. روابط عمومی؛پایگاه اطلاع رسانی موثر در راستای طراحی سناریو اطلاع رسانی موثر برای سازمان،باید توجه داشت که روابط عمومی‌ ها زمانی به عنوان پایگاههای اطلاع رسانی موثر قلمداد می‌شوند که بتوانند امور زیر را به انجام‌ برسانند: 1-گزینش و فرآوری موثر اطلاعات سازمان 2-رعایت یکپارچگی در ارائه اطلاعات سازمان 3-تکثیر درست و مناسب اطلاعات سازمان 4-ارتباط موثر با انواع رسانه‌ها به منظور جریان سازی اطلاعاتی و خبری مورد نظر سازمان‌ و بر اساس سناریو طراحی شده 5-قابلیت مبادله و انتقال سریع اطلاعات به افکار عمومی و مخاطبان خود 6-قابلیت دریافت باز خورد مخاطبان نسبتء به اطلاعات منتشر شده 7-قابلیت مدیریت اطلاعات و مدیریت اطلاع رسانی بر/ایه سناریو مورد نظر 8-قابلیت طراحی تصویر مناسب سازمان مطابق با طرح سناریوی اطلاع رسانی تهیه شده توسط روابط عمومی اطلاع رسانی استراتژیک و اطلاع رسانی تاکتیکی یکی از عوامل بسیار موثر و شاید مهم‌ترین آنها در طراحی سناریوهای اطلاع رسانی،توجه به‌ رابطه زمان و اطلاع رسانی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.