Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات یا ترغیب

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 23 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،ارتباطات ،ترغیب ،مخاطب ،اغوا ،پیام ،طراحی ،اطلاعات و روش‌های ترغیب مخاطب ،گرافیکی ،کاربر ،اطلاعات و ترغیب ،روش‌های ترغیب و اغوا سازی ،فرستنده پیام ،اغواگری ،فرایند ارتباطات ،اغوا گری مخاطبان استفاده ،خواننده ،ارتباط ،اطلاعات و ترغیب ممکن ،رفتار ،اطلاعات عامل اصلی پیام ،نرم‌افزاری ،بیننده ،هدایت ،روش‌های ترغیب و اغواگری ،استفاده از اطلاعات ،ارتباطات اغواگر ،تصویر ،اغوا کننده ،توجه و درک اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"این برتری بین اطلاعات و روش‌های ترغیب مخاطب،با توجه به نوع و حجم اطلاعات قابل‌ انتقال به فرد در یک فرایند ارتباطی به همان اندازه که فرستنده پیام قصد انتقال آن را دارد، پایه ریزی شده است. اطلاعات و ترغیب ممکن است از نظر محتوی بیشتر از آن چیزی که در ذهن فرستنده است‌ تصور شود،البته تحریک پذیری گیرنده پیام به محتوی آن و شرایطی که فرد در آن شرایط ارتباط برقرار می‌کند،بستگی دارد به طوری که اطلاعات واقعی گاهی می‌تواند حتی گوش‌های نا شنوا را هم برای شنیدن مطلب تیز کند. من شخصا به این نتیجه رسیده‌ام که فریفتگی و اغوا یک بخش مهم در زمینه‌ ارتباطات است و ما برای تشریح چگونگی اثر گذاری یک پیام گرافیکی بر روی مخاطب،اعم از خواننده یا شنونده‌ یا بیننده پیام،به یک تئوری ترغیب نیازمندیم. اما این شیوه نیز فقط برای مدت زمان کوتاه می‌تواند اثر گذار باشد که در این‌ صورت نیز اثر گذاری باید سریع و دقیق باشد تا بتواند وی را به صفحه‌های مورد نظرمان از طریق‌ نرم افزار،هدایت کند. اما در رسانه‌های اکترونیکی که امکانات‌ صدا،تصویر و حرکت،شرایطی را برای مخاطب ایجاد می‌کند که عمیقا وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد،علاوه بر تصویر و صدا و حرکت،بعد طراحی نیز به این امکانات اضافه شده،و یک پیام‌ که به درستی طراحی و تنظیم شده باشد،می‌تواند علاوه بر ترغیب بیننده،موجب تغییر در نگرش‌ها و باورها و نهایتا رفتارهای وی گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.