Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات، توسعه فرهنگ اجتماعی

نویسنده:

(5 صفحه - از 34 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، اطلاعات، فرهنگ، اسلامی، شبکه، اجتماعی، توسعه فرهنگ اجتماعی، مخاطب، حکومت، تبلیغات اسلامی

خلاصه ماشینی:

"اگر محتوای تبلیغات با ارزش‌ها و باورهایی که در نزدیک‌ترین ارتباط اجتماعی فرد وجود دارد،مخالف باشد تاثیر خود را از دست می‌دهد همه ما از پذیرش و بیان نظرات‌ مخالف با نظر مردم پرهیز می‌کنیم،نه به این دلیل که این نظرات‌ غیر معقول و عجیب است،بلکه به این دلیل که مبادا با طرح این‌ نظرات با طرد عمومی روبرو شویم. و از طرفی،اجتماعاتی هم‌ وجود دارد که شبکه موثری از ارتباطات و تماس‌های شخصی‌ ندارند،اینگونه جوامع به ویژه آماده پذیرش جاذبه‌های‌ تبلیغاتی هستند ولی همچنان که«جی براون»معتقد است این امر وقتی امکان پذیر می‌شود که پیش نگری‌های مشترکی بین‌ مخاطب و تبلیغ کننده وجود داشته باشد. مطلب مهمی که در خصوص این شبکه(شبکه سنتی) شایان ذکر می‌باشد این است که این شبکه در صورت‌ دسترسی به امکانات حکومتی،نه تنها از بین نرفته و جای خود را به شبکه نوین نخواهد داد،بلکه با تلفیق و یکی شدن با آن از امکانات آن استفاده نموده و تشکیل یک شبکه بزرگ تبلیغات‌ اسلامی را می‌دهند که به حق می‌توان آن را شبکه تبلیغاتی و ارتباطی اسلام نامید. با توجه به فرهنگ غنی که محتوای‌ تبلیغات اسلامی بر آن تکیه دارد این مطلب بیشتر قابل توجیه‌ می‌باشد و مساله در مورد شبکه نوین فرق می‌کند،پیچیدگی‌ ابزار و شیوه‌ها در جهان کنونی و قدرتی که این ابزار از آن‌ برخوردار می‌باشند سبب شده که ابزار و شیوه‌های تبلیغات یا به عبارتی قالب تبلیغات در شبکه نوین از اهمیت بسیار زیادی‌ برخوردار باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.