Skip to main content
فهرست مقالات

کمی زدگی پژوهش در روابط عمومی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی ،اطلاعات ،ارتباطات ،هدف ارتقا اجرایی واحدهای روابط‌عمومی ،پژوهش در روابط‌عمومی ،پژوهش ،سازمان ،برنامه ،کار روابط‌عمومی ،برنامه روابط‌عمومی ،ارزیابی ،اجرای برنامه‌های غیر موثر روابط‌عمومی ،جمع‌آوری اطلاعات ،دانش ،مخاطبان ،تحقیق ،نتیجه تحقیق در کارهای روابط‌عمومی ،برنامه روابط‌عمومی موثر ،حیطه ارتباطات سازمانی ،علمی ،روش جمع‌آوری اطلاعات ،اهداف برنامه‌های روابط‌عمومی ،مرحله تحقیق اطلاعاتی ،روابط‌عمومی تهیه جدول زمان‌بندی برنامه ،مرحله پایانی طرح‌ریزی برنامه روابط‌عمومی ،آموزش ،کمی زدگی پژوهش ،نیازهای کاربردی واحدهای روابط‌عمومی ،دانش ارتباطات ،مدیریت

خلاصه ماشینی:

"مقالات کمی زدگی پژوهش در روابط عمومی اگر پژوهشگر حیطه ارتباطات سازمانی صورت گیرد می تواند هم در تقویت دانش علمی در این‌ حوزه موثر باشد و هم نیازهای کاربردی واحدهای روابط عمومی را در این بخش تامین کند. برای تقویت جایگاه آموزشی و سازمانی روابط عمومی در ایران توجه به پژوهش ضروری است‌ و چنانچه تحقیقات جدی گرفته شود،می تواند هم در تقویت دانش علمی در این حوزه موثر باشد و هم نیازهای کاربردی واحدهای روابط عمومی را در این بخش تامین کرد. باید توجه داشت که در کلیه حوزه های دانش ارتباطات از ادبیات بومی ضعیفی برخوردار هستیم‌ و روابط عمومی نیز از این مقول جدا نیست،یعنی تولید بومی که در ایران صورت گرفته بسیار ضعیف است و تحقیقات انجام شده نیز قابل توجه نیست،شاید علت این مسئله به جوان بودن این‌ رشته و عدم اقبال پژوهش در ایران بستگی دارد. اگر پژوهش در حیطه ارتباطات سازمانی صورت گیرد می تواند هم در تقویت دانش علمی‌ در این حوزه موثر باشد و هم نیازهای کاربردی واحدهای روابط عمومی در این بخش‌ را تامین کند،در واقع تصمیمات پشتوانه آموزشی است و با هدف ارتقا اجرایی واحدهای‌ روابط عمومی عمل می کند. روابط عمومی که گرایش ها،آرزوها،نگرانی ها و سلیقه های مخاطبان خود را نشناسد، چگونه می تواند محتوا و شکل پیام های خود را به صورت قابل فهم و پرکشش پیوند دهد و با منافع آنها تنظیم کند؟ تحقیق کمک می کند تا با اتخاذ تصمیمات درست،زمان،نیروی انسانی و بودجه سازمان در اجرای برنامه های غیر موثر روابط عمومی و ارتباطی تلف نشود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.