Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات و روزنامه نگاری: تبیین نقش جنسیت در تبلیغات

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، جنسیت، جنسی، زنان، پردازش اطلاعات، تاثیرات جنسیت سخنگوی تبلیغات، مردان، پیام، تبیین نقش جنسیت در تبلیغات، تحقیقات، نقش، نقش جنسیت سخنگوی تبلیغات، پردازش اطلاعات مردان و زنان، بازار، تحقیقات مربوط به کلیشه‌سازی نقش، محصول، مردان و زنان، نقش جنسی، gnisitrevdA lanruoJ، تحقیقات مربوط به تاثیرات جنسیت، کلیشه‌سازی نقش، تفاوت، نمایش، نگرش، شیوه پردازش اطلاعات مردان، جنسیت سخنگوی تبلیغاتی تاثیر، میان مردان و زنان، میان جنسیت سخنگوی تبلیغات، فرهنگی، اطلاعات مردان و زنان متفاوت

خلاصه ماشینی: "کلید واژه ها: جنسیت (redneg) ،نقش های جنسی (selor xes) ،کلیشه سازی نقش جنسی (elor redneg gnipytoerets) ،فرضیه انتخابگری (sisehtopyh ytivitceles) تاثیرات جنسیت سخنگوی‌ تبلیغات (stceffe redneg nosrepsekops) ،پاسخ جنسی به تبلیغات (esnopser gnisitrevda redneg) ،موضع یابی برند مبتنی بر جنسیت (gninoitisop dnarb deredneg) پیام های تبلیغاتی بر اساس خصوصیات جمعیت شناختی و روانشناختی مخاطبانی که انتظار می رود این پیام ها را دریافت کنند طراحی می شود. جنسیت کرارا به عنوان مبنای راهبرد تقسیم بازار مورد استفاده قرار گرفته است؛چرا که ویژگی های لازم یک معیار مناسب برای تقسیم بندی موفق و موثر بازار را داراست یعنی:(1)به آسانی قابل شناسایی است(مردان و زنان به عنوان بخش های مختلف‌ بازار به سادگی قابل تشخیص و تمایز از هم هستند)،(2)به راحتی می توان به جامعه مردان‌ و زنان به عنوان بخش های مختلف بازار دسترسی داشت،(3)این بخش ها قابلیت تحقیق‌ را داشته و پاسخگویی آنها به عناصر آمیخته بازاریابی قابل اندازه گیری است،(4)جامعه‌ مردان و جامعه زنان بخش های بزرگی از کل جامعه را شامل شده و از سودآوری بالایی‌ برخوردارند(1995, htimSyelraD ). بر اساس طبقه بندی وی‌ این تحقیقات را می توان به پنج گروه تقسیم کرد:(1)تحقیقات مربوط به کلیشه سازی‌ نقش های جنسی(11)،(2)تحقیقات مبتنی بر فرضیه انتخاب گری(12)،(3)تحقیقات‌ مربوط به تاثیرات جنسیت سخنگوی تبلیغات(13)،(4)تحقیقات راجع به تفاوت نحوه‌ پاسخگویی مردان و زنان به تبلیغات(14)و(5)تحقیقاتی که موضوع یابی برند مبتنی بر جنسیت(15)را محور کار خود قرار داده اند. 72-51,)3(92 gnisitrevA fo lanruoJ''''sweiV-dlroW fo eloR gnitaideM ehT:slaeppA dA ytirahC''''srehtO-pleH''''dna''''fleS-pleH''''ot sesnopseR deredneG gninialpxE``. 97-76,)1(92 gnisitrevdA fo lanruoJ''''snoitaN fo redneG eht dna slayatroP eloR-xeS``)0002(snilloC. 69-48,)1(82 hcraeseR gnitekraM fo lanruoJ''''stnemgduJ dna seuC egasseM fo esU eht ni secnereffiD redneG``)1991(lahtnretS."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.