Skip to main content
فهرست مقالات

موانع پژوهش در روابط عمومی

گزارشگر:

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، رشته علوم ارتباطات اجتماعی، پژوهش، روابط‌عمومی‌ها، اطلاعات، تشکیلات، کارشناسان، موانع پژوهش در روابط‌عمومی، اجتماعی، سازمان

خلاصه ماشینی:

"یکی از میدان های اساسی تحقیق برای کارگزاران روابط عمومی«افکار عمومی»جامعه است،چرا که فعالیت های‌ ارتباطی روابط عمومی ها همواره در معرض ارزیابی و قضاوت افکار عامه قرار می گیرد و روابط عمومی ها برای‌ دستیابی به موفقیت های بیشتر باید شناخت خود را نسبت‌ به آن تکمیل کنند و این مهم تنها از طریق تحقیق حاصل‌ می شود. این مسئله خود متاثر از عوامل چندی است که می توان بی ثباتی و تغییرات‌ شدید افراد در پست های مدیریتی و اعمال سلیقه های‌ متفاوت در چگونگی اهمیت دادن به فعالیت های پژوهشی، نداشتن شناخت و تخصص کافی مدیران نسبت به روابط عمومی و نیز نداشتن روحیه تحقق و در پاره ای از موارد کم اهمیت جلوه دادن تحقیقات اجتماعی در روابط عمومی دانست. به عنوان یک اصل در فعالیت های روابط عمومی، هنر هیچ گونه جایگاه و تشکیلاتی برای آن در نظر گرفته‌ نشده است و کمتر روابط عمومی ای می توان یافت که‌ واحد تحقیقات و سنجش افکار را که از مهم ترین وظایف‌ روابط عمومی ها شناخته می شود در تشکیلات خود جای‌ داده باشد. اول سنجش‌ نظرات و دیدگاه های مردم و یا به عبارتی ارباب رجوع از طریق تحقیقات میدانی و با استفاده از روش های مختلف‌ نمونه گیری و دوم بررسی و تجزیه و تحلیل محتوای‌ وسایل ارتباط جمعی به ویژه مطبوعات امروزه بسیاری از متولیان و دست اندرکاران روابط عمومی افکار عمومی را به عنوان یک عامل تاثیرگذار و مهم در تحولات سازمانی و اجتماعی قبول دارند ولی نگاه آنان نسبت به افکار عمومی‌ مبتنی بر پایگاه‌ و جایگاه علمی‌ نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.