Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی و توسعه سیاسی

(6 صفحه - از 27 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، عمومی‌ها، توسعه، روابط‌عمومی و توسعه سیاسی، توسعه‌ی سیاسی، نقش روابط‌عمومی در توسعه سیاسی، دولت، سازمانی، توسعه روابط‌عمومی در ایران، مردم

خلاصه ماشینی: "(1) نقش روابط عمومی در توسعه سیاسی: «روابط عمومی»و«توسعه‌ی سیاسی»دو اصطلاحای هستند که شاید کنار هم قرار دادن آنها در کشور ما،برای بسیاری سؤال برانگیز و غیر قابل قبول باشد،چرا که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه‌ای که به‌ توسعه‌ی سیاسی دست یافته این است که در آن اخبار و اطلاعات آزادانه جریان پیدا کند و به آسانی بتوان از اتفاق‌ها،رویدادها و چگونگی انجام کارهای جامعه آگاه شد و در مقابل،روابط عمومی در کشور ما همواره به‌ عنوان مانع و سد راه مردم و نمایندگان رسانه‌ها و در دست‌یابی به اطلاعات و اخبار تلقی می‌شده است. این در حالی است که بعضی دیگر بر این عقیده‌اند که به خاطر ویژگی‌های جامعه‌ی ما که باعث شده بحث جامعه‌ی‌ مدنی و توسعه‌ی سیاسی از طرف دولت مطلح شود،روابط عمومی‌ها هم می‌توانند و باید در خدمت سیاست‌ های کلان دولت قرار گیرند و متناسب با نیازهای روز جامعه نه تنها از اعمال نظر و محدودیت بر سد راه گردش‌ آزاد اخبار و اطلاعات خودداری کنند،بلکه به سمت برقراری و تقویت ارتباطات دو سویه‌ی مسئولان و مردم‌ ،کمک به شکل‌گیری و فعالیت تشکل‌های غیر دولتی پیش بروند. به نظر می‌رسد ادامه‌ی چنین روندی گزیرناپذیر است؛زیرا تقویت افکار عمومی و ارتقای آن،افزایش‌ شهامت سیاسی مردم و رشد سطح سواد و تحصیلات مردم،حضور رفتارای نوین ارتباطی مثل اینترنت، تعدد احزاب سیاسی،افزایش بی‌نظیر تعداد نشریات و تقویت مطبوعات،تنوع نظام ارتباطات غیر رسمی و گرایش دولت به شکستن انحصارها و پرهیز از تصدی گرایی،تنها یک راه برای رقم زدن سرنوشت روابط عمومی در ایران باقی گذاشته است که آن هم کمک به توسعه‌ی سیاسی و مردم گراست تا به عنوان یک‌ مجموعه‌ی مقتدر در راستای رفع مشکلات سازمان‌ها و گروه‌های اجتماعی مرتبط با آنها تلاش کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.