Skip to main content
فهرست مقالات

تبیین تفاوت ها و شباهت های روابط عمومی و تبلیغات

نویسنده:

(8 صفحه - از 10 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، روابط‌عمومی، روابط‌عمومی و تبلیغات، اطلاعات، مخاطب، روابط عمومی، پیام، شباهت‌ها، فرآیند، سازمان

خلاصه ماشینی:

"با توجه به آن چه گفته شد می‌توان‌ گفت روابط عمومی می‌تواند برای پیشبرد اهداف خود از تبلیغات سود جسته و تبلیغات به عنوان زیر مجموعه- ای از واحد روابط عمومی برای رسیدن به اهداف روابط عمومی که اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی و مخاطب سنجی از اهم آنهاست روابط عمومی را یاری برساند هر چند که همان- طور که گفته شد هم اکنون آژانسهای بزرگ تبلیغاتی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند در چارت سازمانی خود واحد روابط عمومی را نیز گنجانده‌اند چرا که امروزه‌ آژانسهای تبلیغاتی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که برای‌ رسیدن به موفقیت به جای استفاده از دروغ و فریب باید به‌ سوی اشاعه اطلاعات درست و صحیح گام بردارند و همین‌ عامل توانسته است در هزاره سوم روابط عمومی و تبلیغات را به هم نزدیک کند اما با این وجود در یک جمع‌بندی کلی‌ می‌توان نتیجه گرفت که روابط عمومی و تبلیغات دو واحد متفاوت و متمایز هستند که اهداف و برنامه‌های مختص به‌ خود را پیگیری می‌کنند روابط عمومی جریان دوسویه اخبار و اطلاعات است مردم در مقابل روابط عمومی پرسشگر هستند و روابط عمومی در مقابل مردم پاسخگوست در حالی‌ که مخاطب در مقابل تبلیغات بی‌نقش و احیانا دارای نقش‌ منفعل است و به پرسشهای او پاسخ داده نمی‌شود تبلیغ‌ تولید محور و روابط عمومی برای هدف نهایی یعنی آگاهی‌ بخشی کاربرد دارد و روابط عمومی بدنبال تفاهم و همدلی‌ است توضیحات برای مخاطب محدودیت ایجاد می‌کند اما روابط عمومی با ارتباط دوسویه محدوده آزادی او را گسترش‌ می‌دهد در تبلیغات صرفا منافع موسسه مهم است و مبلغ‌ درصدد تحمیل عقاید به مخاطبان از راههای مختلف با ابزارهای مختلف و برای رسیدن به اهداف مختص به خود است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.