Skip to main content
فهرست مقالات

خلاقیت و روابط عمومی

نویسنده:

(4 صفحه - از 18 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : خلاقیت ،کارکنان ،خلاقیت و روابط‌عمومی ،سازمان ،مدیر ،ویژگیها ،مدیریت ،اندیشه ،جامعه ،محیط ،روابط عمومی‌ها ،خلاقیت در روابط‌عمومی ،ذهنی ،افراد خلاق ،ایجاد خلاقیت در روابط‌عمومی ،ذبیح‌الله تجری روابط عمومی ،آموزش مستقیم ،عوامل موثر در بروز خلاقیت ،عامل مهم موفقیت برنامه‌های روابط‌عمومی ،نیروی انسانی ،کار ،هدف ،محیط سازمانی ،کار روابط‌عمومی ،آموزش خلاقیت ،کارکنان خلاق ،تغییر ،مشکلات ،ارتباط ،نقش

خلاصه ماشینی:

"عوامل و راههای موثر خلاقیت در روابط عمومی ایجاد خلاقیت در روابط عمومی علاوه بر فرهنگ‌سازی‌ که در بالا ذکر شد،بستگی به سه فاکتور اساسی و مهم دارد که عبارتند از: الف)نیروی انسانی‌ ب)محیط سازمانی‌ ج)مدیریت‌ الف)نیروی انسانی منبع گرانبهای یک مجموعه یا سازمان که نقش‌ اساسی در تحقق اهداف و سیاستهای کلی آن دارد نیروی‌ انسانی است لذا برای اینکه بتوانیم از نیروی انسانی برای‌ نهادینه کردن خلاقیت به نحو احسن استفاده کنیم باید به دو عامل اساسی توجه کرد: عامل اول)استفاده از نیروهای کارآمد در روابط عمومی باید کسانی مشغول بکار شوند که‌ علاوه بر اینکه تحصیل کرده این رشته باشند از ویژگیها و خصوصیات یک فرد خلاق برخوردار باشند. عامل دوم)کارآمدسازی کارکنان‌ برای اینکه بتوانیم در بین کارکنان موجود خلاقیت ایجاد کنیم تا از آنها به نحو احسن استفاده شود باید به ویژگیهای‌ ذیل توجه کرد: 1-بهره‌وری کارکنان با انگیزش آنان ارتباط کاملا مستقیمی دارد به عبارت دیگر،درگیر شدن با کار و چنگ‌ انداختن بر مشکلات،نیازمند پشتوانه انگیزشی است. این روش که بنام آموزش مستقیم‌ معروف است بر این پایه فرضی قرار دارد که چون افراد بیشتر تمایل دارند که در حل مشکلات از راه‌حل‌های رایج‌ استفاده کنند این امر آنها را از بکارگیری توانمندیها و ظرفیتهای واقعی‌شان بازمی‌دارد بنابراین روش آموزش‌ مستقیم که در جستجوی راه‌حل‌های بدیع و نو است‌ زمینه مساعدی برای رشد اندیشه‌های خلاق فراهم می‌سازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.