Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی ایرانی، در بحران میزگردی درباره نقش روابط عمومی ها در مهار بحران های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی

مصاحبه شونده:

(10 صفحه - از 22 تا 31)

خلاصه ماشینی:

"میزگرد روابط عمومی ایرانی،در بحران حبیب الله حبیبی فهیم‌ میزگردی درباره نقش روابط عمومیها در مهار بحران‌های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی‌ مشهور است که مدیران پس از انقلاب،مدیران بحران‌اند و در طی بیست و هفت سال گذشته نشان داده‌اند که در این زمینه‌ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اتفاقا روابط عمومی در مسیر مدیریت جامعه عمل می‌کند و در جایی نشسته است که باید بحران مدیریتی کشور را کاهش دهد. 3. روابط عمومی،بحران ارتباطی را مدیریت می‌کند مطهری‌نژاد:نکته‌ای که در تکمیل عرایض دوستان‌ می‌توانم بگویم این است که در بحران‌های غیر قابل‌ پیش‌بینی،مثل حوادث قهری،روابط عمومی سازوکار خیلی‌ خاصی را می‌طلبد که متناسب با حادثه بتواند اطلاع‌رسانی‌ کند و ضایعات و حواشی را کاهش دهد. 4. مطالعه موردی یک بحران:موبایل‌ مطهری‌نژاد:در مورد خاص موبایل،به نظر من اگر قبل‌ از ثبت نام،شرایط واگذاری را به طور شفاف اعلام می‌کردند و می‌گفتند که مثلا قرعه‌کشی تعیین اولویت‌ها چگونه است‌ و آیا برای کسانی که چند خط ثبت نام کرده‌اند،مانند دوره‌ قبل هر نوبت یکی از آنها در می‌آید یا نه،افراد حین ثبت نام‌ تصمیمشان را می‌گرفتند و ما با هجوم ناگهانی افراد منصرف شده مواجه نمی‌شدیم. قدیری:البته باید در نظر داشته باشیم که در هر حال، این نوع برخورد مردم با موبایل،سرمایه‌گذاری در حوزه‌ مخابرات را زیاد می‌کند و از طرف دیگر،نقدینگی را در سطح جامعه کاهش می‌دهد که از نظر اقتصادی و تنظیم‌ بازار پولی امر مطلوبی است. 8. پاسخگویی ملموس به افکار عمومی:چرا سوخت باید به‌ قیمت واقعی عرضه شود؟ قدیری:من در ادامه بحث خودم که پاسخگویی به افکار عمومی به صورت ملموس برای رفع توهمات بحران‌ساز حال‌ و آینده ماست،لازم می‌دانم به بحران مصرف سوخت در کشور اشاره کنم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.