Skip to main content
فهرست مقالات

سخنرانی: روابط عمومی افکار عمومی و دنیای مدیاکراسی (رسانه سالاری)

سخنران:

(7 صفحه - از 32 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، روابط‌عمومی افکار عمومی، روابط‌عمومی، مدیر، عصر ارتباطات، رسانه، مدیریت افکار عمومی مدیر روابط‌عمومی، کارهای روابط عمومی مدیریت اطلاعات، خبر، دنیای مدیاکراسی

خلاصه ماشینی:

"این‌ تهدیدها را چگونه باید به فرصت برای پیشرفت در کار روابط عمومی تبدیل کرد؟ اگر از ویژگی‌های عصر ارتباطات شروع کنیم،هر کس از زاویه دید کار خودش نگاهی به ویژگی‌های عصر در ارتباطات‌ دارد من هم از زاویه دید رسانه‌ای و ارتباطات نگاه کردن و می- گویم که این دنیا،دنیای مدیاکراسی است. مثلا چیزی در جامعه پخش می‌شود،می‌پرسیم این را چه کسی گفته می- گویند رادیو گفت،یا تلویزیون گفت یا خبرگزاری گفت مگر هر چه اینها بگویند درست است؟باید یاد بگیریم که در عصر هجوم‌ -خبری،عصر انفجار اطلاعات اخبار آلوده را تشخیص دهیم، شرایطی که عصر ارتباطات برای ما ایجاد کرده،بسیار شرایط پیچیده‌ای است و این شرایط پیچیده ابزار پیچیده می‌خواهد. بعد ناله و نفرین خانواده‌هاست به خاطر اینکه ممکن است روابط عمومی ما فقط به مدیر عامل سرویس‌ می‌دهد بقیه هم بر علیه او جوسازی می‌کنند لذا ما در این‌ مساله اصلا مخاطب شناسی را نداریم یا فقط مدیر عامل و معاونین و مدیران ارشد را سرویس می‌دهیم نشریه چاپ‌ می‌کنیم،صفحه اول یا دوم عکس مدیر عامل را بزرگ چاپ‌ می‌کنیم. روابط عمومی که جریان یک‌سویه داشته باشد نمی‌تواند به‌ اهدافش برسد شما حتما باید جریان دوسویه و چندسویه ایجاد بکنی که این رابطه بین مدیر عامل و مدیران اطرافش،مدیران‌ با بدنه،رابطه بین سازمان و بیرون،در سطح منطقه،در سطح‌ ملی،برای همه اینها باید برنامه‌ریزی کرد. ملاک و معیار تعیین روابط عمومی می‌گوید در دنیای امروز این است که شما چقدر توانستی از ابزار نوین ارتباطی روز استفاده‌ کنی؟ آیا توانستی این‌ها را به خدمت بگیری؟اینها ابزاری است‌ که اگر استفاده کنی کارت را تسهیل می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.