Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت افکار عمومی در روابط عمومی

نویسنده:

(5 صفحه - از 16 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : افکار عمومی، روابط‌عمومی، مدیریت افکار عمومی در روابط‌عمومی، اطلاعات، مطبوعات، شناخت افکار عمومی، شناخت، افکار سنجی و افکار عمومی، نفوذ در افکار عمومی، مردم

خلاصه ماشینی: "مسوولان روابط عمومی به ویژه باید در بحث‌ افکار عمومی،دارای اطلاع و دانش وسیعی باشند،اینان باید بدانند که افکار عمومی چیست،چگونه تشکیل می‌شود و به‌ چه شکل تغییر می‌یابد و از همه مهمتر اینکه قادر باشند افکار عمومی را برای مدیران و تصمیم گیرندگان سازمان‌ خود تحلیل کرده و آنان را در سیاست‌گذاری راهنمایی کنند. در دنیای امروز،افکار عمومی پیدایش،رشد و توسعه خود را مدیون وسایل ارتباط جمعی است و در میان ارتباط جمعی، مطبوعات در صف اول عوامل شکل دهنده افکار عمومی قرار دارد زیرا به دلیل گوناگون از جمله ماندگار بودن و در هر لحظه و برهنه از زمان و همچنین قیمت ارزان و تنوع مطالب و محتوا،تمام گروه‌ها و طبقات مختلف مردم را مخاطب قرار می‌ دهند و در نتیجه در سطح وسیع و گسترده بر افکار عمومی اثر می‌گذارند،از سوی دیگر اعتماد و اطمینان مردم در اغلب موارد نسبت به مطبوعات بیشتر از سایر رسانه‌های جمعی است و حاصل این ارتباط دو سویه بین مردم و مطبوعات،تنویر و تشکیل‌ افکار عمومی است. 5-پرس و جوهای شفاهی و تلفنی‌ 6-تهیه بریده جراید 7-اجرای طرح افکار سنجی‌ روابط عمومی‌ها باید با به کارگیری ابزارهای فوق و مطالعه‌ مجموعه نتایج حاصله از آنها،به تحلیل افکار عمومی بپردازند و از شیوه‌های مختلف برای دخالت مورد نظر در آن بهره برداری‌ کنند و به یاد داشته باشند که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران‌ ارتباطات؛روابط عمومی،کوشش طرح شده برای نفوذ در افکار عمومی از طریق کار و عمل قابل قبول است و لذا،توفیق‌ روابط عمومی در مدیریت افکار عمومی،به معنی موفقیت کار یک روابط عمومی محسوب می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.