Skip to main content
فهرست مقالات

اصول اخلاق در روابط عمومی

نویسنده:

(1 صفحه - از 60 تا 60)

کلید واژه های ماشینی : اصول اخلاق در روابط‌عمومی، روابط‌عمومی، کارکنان، عنوان سال اخلاق نامگذاری، اجلاس جهانی روابط‌عمومی، حرفه‌ای، روابط‌عمومی به عنوان سال، موازین اخلاقی روابط عمومی، روابط عمومی، مسئولیت حرفه‌ای و شناسایی رسمی

خلاصه ماشینی: "اصول اخلاقی‌ در روابط عمومی به منظور تقویت رعایت موازین اخلاقی‌ روابط عمومی و اخلاق در ارتباطات اجتماعی،سال‌ 2007 از سوی انجمن بین‌المللی روابط عمومی به‌ عنوان سال اخلاق نامگذاری شده است. با این وصف،نقش اخلاق در حرفه روابط عمومی‌ بحث جدیدی نیست و در کتابهای متعددی مورد بحث‌ قرار گرفته است به طور خلاصه می‌توان گفت اصول‌ اخلاقی برای روابط عمومی به چهار دلیل زیر مورد توجه خاص قرار دارد: 1-کارکنان آگاهند که روابط عمومی‌ها تا حدی‌ مشهور به رفتار غیر اخلاقی هستند. بنابراین اشتغال رسمی از طریق کسب پروانه کار و با عنوان مشاور رسمی‌ روابط عمومی تنها راه تمایز میان شیادان و تبلیغاتگران از کارکنان رسمی این حرفه‌ تلقی می‌شود. به هر حال شناسایی رسمی با صدور پروانه کار می‌تواند به اعمال اصول حرفه‌ای‌ قدرت بیشتر ببخشد و این در حالیست که با ارتقای مسئولیت حرفه‌ای و شناسایی‌ رسمی،سازمان‌های روابط عمومی می‌توانند رفتار اخلاقی و آگاهی را در میان‌ اعضای خود ترویج دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.