Skip to main content
فهرست مقالات

تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی

نویسنده: ؛

بهار 1386 - شماره 74 علمی-پژوهشی (18 صفحه - از 39 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : یادگیری مشارکتی ،پیشرفت تحصیلی ریاضی ،یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت ،روش یادگیری مشارکتی ،ریاضی ،دانش‌آموز ،معلم ،پیشرفت ،تحصیلی ،پیشرفت تحصیلی ریاضی دختر ،رویکرد یادگیری مشارکتی ،نمره پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموز ،اجرا روش یادگیری مشارکتی ،کلاس درس ،روش یادگیری مشارکتی بر رشد ،یادگیری مشارکت ،رشد مهارت ،رشد مهارت اجتماعی ،پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموز پایه ،مهارت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ،روش یادگیری مشارکتی هم‌کاری نویسنده ،آموزش ،دختر ،کلاس ،آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی ،اجتماعی ،اجرا مؤثر روش یادگیری ،رشد مهارت اجتماعی دانش‌آموز ،رشد مهارت اجتماعی دانش‌آموز پایه ،روش

رویکرد یادگیری‌ مشارکتی‌ در دهة‌ حاضر از نظر گاه های‌ مختلف‌ مورد مطالعه‌ قرار گرفته‌ است‌. بررسی‌ این‌ نظر گاه ها منجر به‌ ارائه الگویی شده که در تحقیق‌ حاضر (شبه‌ تجربی‌) به‌ اجرا در آمده‌ است‌. جامعه‌ تحقیق‌ دانش‌آموزان‌ پایه‌ پنجم‌ نواحی‌ هفتگانه‌ شهر مشهد بوده‌ است‌. با استفاده از روش‌ نمونه‌گیری‌ تصادفی,‌ تعداد 132 نفر انتخاب‌ شدند. آزمون‌ رشد ومهارت های‌ اجتماعی‌ (محقق‌ ساخته‌) و آزمون‌ پیشرفت‌ تحصیلی‌ ریاضی‌ (معلم‌ ساخته‌) ابزارهای‌ اساسی‌ تحقیق‌ بوده‌اند. به‌ منظور تجزیه‌ و تحلیل‌ یافته‌ها از تحلیل‌ واریانس‌ استفاده‌ شده‌ است‌. نتایج‌ حاکی‌ از تـأیر قابل‌ توجه‌ روش‌ یادگیری‌ مشارکتی‌ بر رشد مهارت های‌ اجتماعی‌ و پیشرفت‌ تحصیلی‌ ریاضی‌ دختران‌ و پسران‌ بوده‌ است‌. نتایج‌ تحقیق‌ با بسیاری‌ از نظر گاه های‌ ارایه‌ شده‌ و تحقیقات‌ انجام‌ شده‌ همخوانی‌ دارد. به‌ منظور اجرای‌ مؤثر روش‌ یادگیری‌ مشارکتی‌ همکاری‌ نویسندگان‌ کتاب های‌ درسی‌، تصمیم‌گیرندگان‌ آموزشی‌، معلمان‌ و والدین‌ ضروری‌ است‌.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.