Skip to main content
فهرست مقالات

علم مجاب سازی

مترجم:

ISC (2 صفحه - از 89 تا 90)

کلید واژه های ماشینی : فروش، علم مجاب سازی، عابرانی، ثبات، نوجوانان، شیوع، خوشایندی، افراد عادی درخواست کمک، شرکت‌های داروسازی حمایت‌هایی دریافت، روش

خلاصه ماشینی:

"اما میزان دریافت حمایت‌هایی مانند بودجهء تحقیقاتی،سفرهای رایگان و فرصت‌های شغلی برای محققانی که بر بی‌خطری این داروها تأکید داشتند به 100 درصد می‌رسید!رابطهء دوطرفه فقط شامل‌ هدیه دادن و حمایت مالی نیست،بلکه‌ تخفیف را نیز در برمی‌گیرد. آنها از گروهی از افراد عادی درخواستکمک نسبتا بزرگی‌ کردند(مانند همراهی کردن با تعدادی از نوجوانان زندانی در یک سفر گردشی)که‌ فقط 17 درصد به آن پاسخ مثبت دادند. در آزمایش معروف میلگرام‌ (Milgram) و همکاران،زمانی که فقط یک‌ نفر(از محققان)به مدت 60 ثانیه به آسمان خیره‌ می‌شد(بدون آنکه به چیزی خاصی نگاه کند)4 درصد عابران به وی می‌پیوستند، اما وقتی تعداد این افراد 5 نفر شد،تعداد عابرانی که به آنها پیوستند به 18 درصد رسید و زمانی که 15 نفر به آسمان خیره می‌شدند،40 درصد عابران به آنها می‌پیوستند!تأیید اجتماعی در مورد بسیاری از مشکلات عمومی جامعه هم اهمیت دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.