Skip to main content
فهرست مقالات

مطالعه حافظه کوتاه مدت و بلند مدت در انواع نارساخوانی سطحی و عمیق در کودکان دبستان شهر تهران

نویسنده: ؛ ؛ ؛

بهار 1381 - شماره 13 (8 صفحه - از 17 تا 24)

کلید واژه های ماشینی : نارساخوان ،حافظه کوتاه‌مدت ،نارساخوانی ،اختلالات یادگیری ،نارساخوانی سطحی و عمیق ،حافظه بلندمدت ،حافظه کودکان نارساخوان ،کودکان نارساخوان ،نارساخوان سطحی و عمیق ،گروه نارساخوان سطحی ،نارساخوان سطحی ،شهر تهران ،آزمون حافظه ،نارساخوانی سطحی ،کودکان نارساخوان سطحی ،کودکان نارساخوان عمیق ،انواع نارساخوانی سطحی ،دانش‌آموزان نارساخوان سطحی ،نارساخوان سطحی با دانش‌آموزان ،عادی ،بازخوانی با سرنخ‌های معنایی ،حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت ،میانگین حافظه بلندمدت ،عمیق ،گروه نارساخوان ،نارساخوان با گروه عادی ،دانش‌آموزان نارساخوان عمیق ،پایه تحصیلی ،گروه دانش‌آموزان عادی ،بازخوانی با سرنخ‌های

هدف این تحقیق، فراهم آوردن اطلاعات در مورد حافظه کودکان نارساخوان جهت اطلاع رسانی به مدارس عادی و مراکز اختلالات یادگیری و پیش دبستانی، برای آگاهی از عملکرد این کودکان و اجرای برنامه های مناسب، به منظور کاهش مشکلات خواندن آنها می باشد. بدین منظور کلیه دانش آموزانی که به مراکز اختلالات یادگیری شماره 1 و 2 شهر تهران مراجعه کرده و بر اساس ارزیابی های متخصصان این مراکز، نارساخوان تشخیص داده شده بودند، به عنوان نمونه مطالعاتی انتخاب گردیدند. پس از آن، گروه دانش آموزان عادی با روش همتا کردن نمونه ها، از مناطق 20 گانه آموزش و پرورش شهر تهران به صورت تصادفی انتخاب شدند. سپس آزمون حافظه کوتاه مدت و بلند مدت برای هر یک از دانش آموزان اجرا شد. نتایج نشان داد که بین حافظه کوتاه مدت دو گروه نارساخوان سطحی و عمیق تفاوت معنی دار آماری وجود ندارد، ولی هر دو گروه با گروه عادی تفاوت معناداری نشان دادند. بین حافظه بلند مدت هر سه گروه نیز تفاوت مشاهده شد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.