Skip to main content
فهرست مقالات

اثر برنامه آموزش مهارت های زندگی بر عملکرد دانش آموزان سال چهارم دبستان

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (7 صفحه - از 51 تا 57)

کلیدواژه ها : مدرسه ،بهداشت روان ،مهارت های زندگی

کلید واژه های ماشینی : اثر برنامه آموزش مهارت‌های ،کودکان ،آموزش ،بهداشت روان ،دانش‌آموزان ،مدرسه ،برنامه‌های بهداشت روان ،مداخلات ،برنامه ،اثر برنامه آموزش مهارت‌های زندگی ،کودکان دبستانی ،روانپزشکی ،برنامه بهداشت روان در مدارس ،فوق‌تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان ،آموزش مهارت‌های زندگی ،عملکرد کودکان دبستانی ،هیجانی ،والدین ،نمره ،زندگی بر عملکرد دانش‌آموزان ،اثر برنامه‌های بهداشت روان مدرسه ،مشکلات ،مطالعه تأثیر آموزش مهارت‌های زنگی ،مدرسه محل تحصیل دانش‌آموزان ،شاخص ،رفتارهای ،مطالعه ،مطالعه تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی ،مداخلات بهداشت روان ،کاهش نمره شاخص

هدف: در این مطالعه تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر عملکرد کودکان دبستانی مدرسه ای در تهران بررسی گردید. روش: در یک بررسی قبل و بعد، اثر برنامه آموزش مهارت های زندگی بر 26 نفر از دانش آموزان کلاس چهارم یکی از دبستان های ناحیه هشت آموزش و پرورش تهران بر اساس راهنمای مربوط به کودکان دبستانی، بررسی گردید. نمونه گیری به روش در دسترس و از طریق مراجعه به مدرسه محل تحصیل دانش آموزان بود. مهارت ها در سه سطح دانش آموزان، معلمان و والدین به وسیله دو فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان آموزش داده شد. پس از انجام مداخلات و تکمیل پرسشنامه توانایی ها و مشکلات‌ (SDQ)، نتایج قبل و بعد مقایسه شدند. یافته ها: تغییر رو به کاهش نمره شاخص کل مشکلات بعد از مداخله معنی دار بود، ولی در سایر شاخص ها یعنی نشانه های سلوک، هیجانی، بیش فعالی، مشکلات ارتباطی با همسالان و بروز رفتارهای جامعه پسند تفاوت قبل و بعد معنی دار نبود. نتیجه گیری: برنامه بهداشت روان در مدارس ممکن است بتواند از مشکلات دانش آموزان بکاهد و توانمندی آنها را ارتقا دهد.

خلاصه ماشینی:

"هدف:در این مطالعه تأثیر آموزش مهارت‌های زنگی بر عملکرد کودکان دبستانی مدرسه‌ای‌ زندگی بر 26 نفر از دانش‌آموزان کلاس چهارم یکی از دبستان‌های ناحیه هشت آموزش و نتیجه‌گیری:برنامه بهداشت روان در مدارس ممکن است بتواند از مشکلات‌ روانپزشکان کودک با مدرسه بیشتر شده است(ماتیسون‌2،2000). فراتحلیل که نقش این خدمات را در بررسی و تأثیر آنها را بر لذا با توجه به موارد یاد شده لازم است تأثیر این گونه‌ در یک مطالعه قبل و بعد،اثر برنامه‌های بهداشت روان مدرسه‌ 1-همکاری و کار گروهی:با هدف آموزش این نکته به کودکان‌ مداخلات والدین و معلمان همان موضوعات جلسات کودکان بود کودکان معتقد بودند که این مشکلات فرزندشان را کمی ناراحت‌ نمره شاخص کل مشکلات(نسبت به قبل از مداخله)معنی‌دار بود ولی در مورد معیار تأثیر مشکلات بر کودک(اگرچه بعد از مداخله میانگین این نمره افزایش یافت)،این تغییر از نظر آماری‌ برخی جنبه‌های تأثیر مداخلات بهداشت روان در مدرسه و آموزش‌ بررسی شد که نتایج نشان دادند این برنامه توانسته است به طرز خدمات بهداشت روان و کسب مهارت‌ها نشان داد(همان‌جا). شده و نتایج مداخله در این دو محیط قابل مقایسه است(آرمبروستر مطالعه اول با بررسی اثر این مداخلات بر مصرف‌ آن پس از مداخله افزایش یافت)تأثیر این عوامل ممکن است بیشتر گروه دخترها،محدودیت دیگر این مطالعه بود و لازم است تأثیر تأثیر سایر عوامل مؤثر بر عملکرد دانش‌آموزان بود. بنا بر این برنامه آموزش مهارت‌های زندگی مطابق متن راهنمای‌ از والدین محترم و دانش‌آموزان شرکت کننده در این مطالعه و متن آموزشی بهداشت روان و مهارت‌های زندگی برای زنان."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.