خلاصه ماشینی:
"بسیاری از ملل جهان سوم از برتری جهان پیشرفته( decnavdA dlroW )چه در زمینه تکنولوژیهای ارتباطی و چه در زمینه نرمافزارهای ارتباطی،خبر پراکنی،سرگرمی،و سایر محصولات فرهنگی که نتیجه تکنولوژیهای پیشرفته است آگاه شده و در نتیجه آن فرهنگ و هویت ملی خود را مورد تهدید قرار گرفته میدیدند.
اما همچنین بر مبنای یک طرز تفکر و ایدئولوژی بخصوص بود که در بسیاری از نقاط جهان سوم مورد پذیرش قرار گرفته است که تنها یک راه برای توسعه اقتصادی وجود دارد که عبارت از پیروی و تقلید از روند توسعه جوامع سرمایهداری صنعتی غرب است.
در سال 1960 زمانی که به نظر رسید تعداد معینی از ملل جهان سوم که رشد اقتصادی سریعی که از آنها انتظار میرفت نداشتهاند،تحلیلگران غربی شروع به طراحی مدلها و تئوریهای توسعه کرده و به تشریح موانع و انسدادهای( egakcolB ) توسعه که به نظر آنها باعث میشد که کشورهای جهان سوم نتوانند مانند غرب رشد کنند اقدام ورزیدند آنچه که در فرهنگ سنتی،طبق توصیف آنها،ارزشمند بود دقیقا هرچیزی بود که بر خلاف جهت پیشرفت سرمایهداری غرب نبوده و آنچه که از نظر فرهنگی باید تغییر میکرد هر آن چیزی بود که با این پروسه تداخل داشته و در تضاد است.
این یکی از نخستین سمبلهای مدرن احساس ملی بود که *(امام)خمینی از سالهای 1940 میلادی درباره اثرات منفی ارزشهای غربی صحبت میکرد و اخطار میداد که رسانهها ابزار تبلیغی امپریالیستهای غربی است که سعی در خراب کردن ایران دارند."