خلاصه ماشینی:
"شاخههای فرعی دیگریاز این برنامه در کشورهای دیگر اروپایی و استرالیا بوجودآمده که با عنوان Philosophy With Children یافلسفیدن به همراه کودکان و نوجوانان مشخص میشود وفعالیتها و تمریناتی که برای دانشآموزان در نظر میگیرداندکی متفاوت است.
متناظرا داوری خوب،ابداعات خلاقانه،توجه مسوولانه به محیط و اطرافیان و نیزتوانایی انجام فعالیت و تفکر جمعی ویژگیهایی هستندکه این برنامه در پی تقویت این ویژگیها در افراد است وچون بر آنست که دوران بالاتر از کودکی برای آموزش اینمهارتها دیر است این آموزش را از کودکی شروع میکند.
او برای بالا(به تصویر صفحه مراجعه شود)طرح:محمد رضا دوست محمدی &%05403AHZG054G% (به تصویر صفحه مراجعه شود)«لیپمن»بنیانگذار فلسفه برای کودکان در کنار کودکان بردن این تواناییهای دانشجویان خود تلاشهای زیادیکرد ولی پس از مدتی متوجه شد که برای اینکه قدرتتفکر این دانشجویان بطور قابل ملاحظهای تقویت شود،دیگر بسیار دیر شده است.
آنچه در P4C برای آموزشوپرورش توصیه میشودحلقه کندوکاو است که در آن به جهت حاکم بودن فضایتحقیق یا کندوکاو،همیشه سوالی وجود دارد که به صورتاعم کار این حلقه را به جستجوی حقیقت تبدیل میکند وبه صورت کلیتر آن را به جستجوی معنا مبدل میسازد.
هارتهای مد نظر این برنامه برخی از مهارتها و استعدادهایی که در حلقه کندوکاوفلسفه برای کودکان و نوجوانان رشد پیدا میکند عبارتنداز:1-صورتنبدی سوالات،2-اجتناب از تعمیمهای عاریاز دقت،3-خواستن دلایل و شواهد دیگران برای ادعاهایشان،4-پردازش و بسط فرضیههای تبیینکننده،5-بهرسمیت شناختن تفاوتهای مربوط به شرایط موجود 6-بهره بردن از ایدههای سایرین 7-پذیرش انتقادهای موجه وبسیار موارد دیگر است."