Skip to main content
فهرست مقالات

هنر فوق العاده فلسفه/ نگاهی به آموزش فلسفه برای کودکان در دانمارک

نویسنده:

مترجم:

(1 صفحه - از 17 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : دانمارک، کودکان، فلسفه، آموزگاران، آموزش، تدریس، لیپمن، آموزش فلسفه، داستان‌های، کودکان در دانمارک، تفکر، فلسفه ورزیدن با کودکان، روش فلسفه ورزیدن، مدارس، فکر، زمینه‌ای فلسفه ورزیدن استفاده، دلیل فلسفه ورزیدن با کودکان، فلسفهنگاهی به آموزش فلسفه، شیوه، شیوه تدریس، اتفاق، کتاب‌های راهنمای فلسفی، لذت، آموزگاران دانمارکی و آموزگاران، روش تدریس، مدارس دانمارک، روش، تجربه، فلسفه و تفکر کودکان، زبان

خلاصه ماشینی: "او همراه این کودکانبه دستاورد مهم خود دست یافت،این دستاورد عبارت استاز این‌که کودکان می‌توانند خودشان فکر کنند و بهترینراه برای تدریس این است که در ابتدا به آنها گوش دهی تابا دنیای تفکر آنها آشنا شوی،حیرت‌آورترین داستان‌هایدنیا را برایشان تعریف کنی و پس از آن درباره ایده‌های اینداستانها به آنها بحث‌وگفتگو کنی. تجارب تدریس در سراسر کشور وجود داشت-آموزگاران و مدریران به مراکز مدیریت مدارس رجوعکردند تا برای برنامه‌های فلسفه برای کودکان پول بگیرندو گرفتند!حتی وزیر آموزش از ارزش این برنامه مطلع بود. به قول یکی از آموزگاران،این متون زندگی را از زبانو روح را از داستان می‌گیرد!اکثر آموزگاران در این کشوراز داستان‌های کوتاه دانمارکی استفاده می‌کنند،اما آنچهکه بدان نیاز داریم کتاب‌های راهنمای فلسفی درباره اینمتن‌ها است. متون ویژه‌ای در دانمارک وجود دارد که بهویژه در زمینه فلسفه برای کودکان مناسب هستند(برخیاز این متون در مجله تدریس تحلیلی منتشر شده‌اند)،و بسیاری از آموزگاران از این متون استفاده می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.