خلاصه ماشینی:
"با توجه به این دو نکته،حرف من در این مقاله،در خلال مروری کلی بر برخی جنبههای زندگی و آثار گئورگ زیمل،این خواهد بود که اولا اهمیت زیمل در میان بنیانگذاران جامعهشناسی برای مطالعات فرهنگی بسیار اساسیتر از آن است که در وهله اول به سیر تاریخی تظریههای جامعهشناسی بر آن تاکید شده است،نه در تحلیلهای سطح خرد زیمل،بلکه در نگرشها کلان او نسبت به فرهنگ نهفته است.
وی همچنین در همان زمان،پیشنهادی را مبنی بر طرحریزی روندی برای تبادل دانشجویان،بین دانشگاههای استراسبورگ،فرایبورگ و هایدلبورگ ارائه میدهد و معتقد است که چنین روندی میتواند در توسعه یک«فرهنگ فلسفی»در گوشه جنوبی-غربی آلمان، سهم بسزایی ایفا کند (FrisbyFeatherstone,1997:4) چنین اظهارات آشکاری توسط خود زیمل درباره خدماتش به «فرهنگ فلسفی»که در واقع گونه خاصی از فلسفیدن است،نباید باعث شود که محور عمده دیگری را در کارهای او درباره فرهنگ نادیده بگیریم.
در این جا فرهنگ از نظر زیمل یک فرآیند دو جانبه است: -در یک سو انرژی و خواست زندگی است که وجود دارد،متبلور میگردد و در کالبد«فرهنگ عینی»حلول میکند:دنیایی از فرمها و تولیدات فرهنگی که در این فرآیند از وجودهای انسانی مستقل میشوند.
زیمل تضاد بین فرهنگ عینی و ذهنی را به طور همزمان به تضاد بین«زندگی»و فرم مربوط میسازد:زندگی که بهطور پیوسته و فزایندهای در جریان است،فرمهایی را تولید میکند که با گذشت زمان معنی خود را برای انسانها از دست میدهند.
جایی که قدرت،موبرگی و پخش است و جز در مواردی که از طرق سازمانی و دولتی منجر به سلطه میشود،مولد،متکثر و برگشتپذیر است (Nash,2001) زنان زیمل معتقد است که هیچ فرهنگ غیرجنسیتی و خنثایی وجود ندارد و در این میان به جز در برخی موارد جزئی و بسیار کوچک، فرهنگی عینی ما به شدت مردانه است."