Skip to main content
فهرست مقالات

رهبری و کنترل قیمتهای بازار از طریق شبکه ای از فروشگاههای زنجیره ای تعاونی های مصرف و میادین تره بار: راهکاری برای پیش بینی هوشمندانه روند تقاضا

نویسنده:

(8 صفحه - از 3 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : فروش، اطلاعات، مصرف، بازار، قیمت‌ها، توزیع، قیمت‌های بازار از طریق شبکه، تولید کننده، خرده‌فروشی، تولید

خلاصه ماشینی:

"در این راهبرد بعضا تولید کنندگان بزرگ حاضر می‌شوند به منظور جلب نظر مشتریان بیشتر،درج علامت تجاری‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر اما محدود به جغرافیایی خاص را روی‌ محصولات خود قبول کنند و در مواردی شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ درج‌ نام خود روی محصولات شرکت‌های کوچک تولیدی را می‌پذیرند در (کادر 2):امتیازها و ویژگی‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای با فن‌آوری نوین‌3 1-حذف واسطه‌های غیر ضروری میان تولیدکننده و مصرف‌کننده، 2-جلوگیری از توسعه بی‌رویه واحدهای تجاری در فضاهای غیر تجاری، 3-صرفه‌جوی در وقت خریداران جهت تسریع تأمین مایحتاج عمومی و ضروری، 4-صرفه‌جویی در تجهیزات توزیع و استفاده بهینه از نیروهای خدماتی از طریق تمرکز توزیع کالا، 5-بهبود نسبی ترافیک شهری با حذف مسافرت‌های درون شهری‌ غیر ضروری، 6-کاهش آلودگی هوا و استهلاک وسائط نقلیه(کاهش سفرها شهری)، 7-ایجاد آرامش کافی برای مراجعین هنگام خرید، 8-جلوگیری از فروش کالاهای غیر استاندارد، 9-بالا بودن کیفیت بسته‌بندی،انبارداری و عرضه کالا،متناسب با نیاز خریداران، 10-امکان ارائه کالا و خدمات در طول شبانه روز، 11-کاهش گردش نقدینگی با استفاده از کارت اعتباری، 12-توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کردن کالاهای تولید داخلی و استفاده از بارکد ملی، 13-تثبیت قیمت کالا در مناطق مختلف شهری با توجه به یکسان بودن‌ قیمت انواع کالاهای عرضه شده در کلیه شعب واحد زنجیره‌ای مرتبط، 14-کاهش هزینه‌های مبادلاتی، 15-تغییر در عادت خرید و سلیقه مصرف کنندگان، 16-خرید ناگهانی و برنامه ریزی نشده یا خرید بر مبنای خلق لحظه‌ای‌ تقاضا در موقع رؤیت کالا، 17-بهینه‌سازی رفتارهی اجتماعی با تعیین قیمت مقطوع و قابل‌ اطمینان، 18-انجام خریدهای یکجا با تنوع بخشیدن به اقلام کالا، 19-امکان استفاده و بکارگیری روش‌های نوین و فن‌آوری‌های مدرن‌ نظیر کارت‌های اعتباری،بن‌های اعتباری،خریدهای تلفنی و استفاده از پارکینگ مناسب، 20-تقلیل تجهیزات توزین و توزیع در مقیاس کلان، 21-برخورداری از تشکیلاتی قابل انعطاف و نظام تأمین کالای قدرتمند، 22-اولویت بر سرمایه‌گذاری در عمده فروشی و خریدهای عمده، 23-استفاده بجا از تجارت خارجی برای ارتقاء سودآوری، 24-انجام خدمات و فعالیت‌های اقتصادی جنبی به منظور ارتقاء سودآوری، 25-ایجاد امکان هدایت و برنامه‌ریزی و نظارت بر توزیع در اقتصاد کلان‌ و به نمایندگی از دولت، 26-استفادهء مناسب از حمایت‌های دولتی به منظور فوق و اطلاع رسانی‌ متقابل به دولت در مورد عرضه و تقاضا و قیمت کالا(جریان اطلاعات)، 27-کاهش سطح توزیع و مشخص بودن مسیر توزیع، 28-کاهش زمان بین تولید تا توزیع، 29-کاهش زمان بین توزیع تا مصرف، 30-امکان اعمال نظارت سریع،دقیق و گسترده دولت در کار مجموعه‌ای‌ از این فروشگاه‌ها و در نتیجه امکان اعمال سیاست‌های تنظیم بازار."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.