خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نقش کار گروهی و مدیریت مشارکتی در تحقق اهداف سازمان شکل گیری و موفقیت یک شرکت،گروه مجموعه و کانون وابسته به افرادی است که برای نیل به قصد و هدفی واحد و رسیدن به یک غایت دور هم جمع میشوند.
ما در دنیایی زندگی میکنیم که هر لحظه در حال نو شدن محیطی، فیزیکی،فکری،معنوی،علمی،فرهنگی و اجتماعی است،بنابراین دوران روشهای مستبدانه مدیریت و عدم توجه مدیران به مشارکت کارمندان در اخذ تصمیمات و بیتوجهی به نظرات گروه به سر آمده است لذا باید به دنبال روشهایی برای ایجاد نظم،دقت و سرعت و مشارکت عمومی برای اهداف مورد نظر باشیم.
برای انجام چنین کاری مدیر باید بخش زیادی از وظایف را به افرادش از بالا به پائین واگذار کند،وقتی چنین چیزی انجام شود احساس مسؤولیت گروهی ایجاد شده و همه اعضا تک به تک از نتایج به دست آمده تأثیر قرار خواهند گرفت و از به کار بردن لفظ«این وظیفه من نیست»پرهیز خواهند کرد."