چکیده:
هدف: هدف این تحقیق، بررسی وجود رابطه بین سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان بود.
روش: پرسشنامه های سبک های تفکر و فرآیند مطالعه بر روی 398 آزمودنی (203 پسر و 195 دختر) اجرا شد. برای بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان، میانگین کل نمرات افراد از طریق دانشگاه، جمع آوری گردید. سپس نقش تفاوت های جنسی بر سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری، و همچنین روابط بین متغیرها به ترتیب از طریق آزمون t برای گروه های مستقل، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون بررسی شد.
یافته ها: دو جنس در متغیرهای پیشرفت تحصیلی، سبک های تفکر قانونی، قضایی، سلسله مراتبی، درونی، بیرونی و رویکرد سطحی تفاوت معنی دار داشتند. همچنین سبک های تفکر قانونی، قضایی، آزاداندیش، سلسله مراتبی، بیرونی و رویکرد یادگیری عمیق با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنی دار و سبک های تفکر اجرایی، جزیی، محافظه کار و رویکرد یادگیری سطحی با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی معنی دار داشتند. سبک های تفکر قانونی، قضایی، آزاد اندیش، سلسله مراتبی و بیرونی با رویکرد یادگیری عمیق و سبک های تفکر اجرایی، جزیی، محافظه کار و الیگارشی با رویکرد سطحی رابطه مثبت و معنی دار نشان داد. از متغیر سبک های تفکر، پنج سطح و از متغیر رویکردهای یادگیری، هر دو سطح در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان سهیم بودند.
نتیجه گیری: توجه به نقش عوامل درون فردی سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری در مطالعات مربوط به پیشرفت تحصیلی اهمیت خاصی دارد.
خلاصه ماشینی:
"رابطه سبکهای تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان
هدف:هدف این تحقیق،بررسی وجود رابطه بین سبکهای تفکر و رویکردهای یادگیری با
سبکهای تفکر قانونی،قضایی،آزاداندیش،سلسله مراتبی،بیرونی و رویکرد یادگیری عمیق با
پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنیدار و سبکهای تفکر اجرایی،جزیی،محافظهکار و رویکرد
یادگیری سطحی با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی معنیدار داشتند.
قضایی،آزاد اندیش،سلسله مراتبی و بیرونی با رویکرد یادگیری عمیق و سبکهای تفکر اجرایی،
جزیی،محافظهکار و الیگارشی با رویکرد سطحی رابطه مثبت و معنیدار نشان داد.
تفکر و رویکردهای یادگیری در مطالعات مربوط به پیشرفت تحصیلی اهمیت خاصی دارد.
محققان نقش سبکهای تفکر در پیشرفت تحصیلی را در
رابطه بین سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی نشان داد که سبک
تحصیلی در دانشجویان چینی نشان داد که سبک تفکر اجرایی با
مطالعه رابطه بین سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی در
جنس در رویکردهای یادگیری و سبکهای تفکر است.
پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنیدار،و سبکهای تفکر
طریق متغیرهای سبکهای تفکر و رویکردهای یادگیری همان طور که جدول 3 نشان میدهد،در گام اول،متغیر
این دو متغیر با هم 24 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را
این چهار متغیر با هم 2/29 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را
و رویکرد یادگیری عمیق با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و
یادگیری سطحی با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی و معنیدار دارد.
بیرونی با رویکرد یادگیری عمیق و سبکهای تفکر اجرایی،
یافته این پژوهش درباره تفاوت معنیدار پیشرفت تحصیلی بین دو
منفی بین رویکرد یادگیری سطحی با پیشرفت تحصیلی،و نتایج
نتایج پژوهش حاضر درباره رابطه بین رویکردهای یادگیری و
افراد دارای رویکرد عمیق تمایل به استفاده از سبکهای تفکر"