Skip to main content
فهرست مقالات

گزیده یادگیری در رویکرد شناختی

نویسنده: ؛

زمستان 1385 - شماره 32 علمی-ترویجی (4 صفحه - از 86 تا 89)

کلید واژه های ماشینی : رویکرد شناختی ،پیوندگاه‌های ،پیوندگاه‌های عصبی ،آموزش و پرورش ،علوم شناختی ،آموزش و پرورش شناختی ،کارکردهای مغز ،شبکه‌ای از پیوندگاه‌های عصبی ،فرآیندهای در انتظار تجربه ،مغز و ذهن انسان ،دوره‌های حساس ،مغز و ذهن ،مغزی ،فعالیت‌های مغزی ،مغز انسان ،یادگیری کودک ،دوره‌های حساس یادگیری ،فعالیت‌های عصبی ،یافته‌های علوم شناختی ،پیوندگاه‌های عصبی پیچیده ،دانشی ،ذهن انسان ،سلول عصبی ،کارکردهای مغزی ،عادی ،فرآیندهای وابسته به تجربه ،انتظار تجربه ،مغزی استفاده ،یافته‌های علوم ،استفاده می‌شود

علوم شناختی به عنوان دانشی چند رشته ای مرکب از علم اعصاب، روان شناسی، زبان شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن یکی از دانش های نو است که در چند دهه اخیر توانسته است رازهای نهفته بیشتری را درباره مغز و ذهن آدمی بگشاید. این دانش نو بر همه ابعاد حیات انسانی، هر آنچه با مغز و ذهن انسان سروکار دارد، تأثیرگذار است و طبعا یکی از مهم ترین زمینه هایی که بیشترین تأثیر را از یافته های آن خواهد پذیرفت آموزش و پرورش می باشد. روان شناسی شناختی به عنوان یکی از شاخه های فرعی علوم شناختی تلاش دارد کارکردهای مغز را بر اساس یافته های علوم شناختی تبیین کند و آموزش و پرورش شناختی بر آن است که رویکرد شناختی را در صحنه آموزش و پرورش تجربه نماید1. در این مقاله یکی از موضوعات مهم روان شناسی یعنی یادگیری بر اساس رویکردشناختی تبیین می گردد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.