Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاع رسانی، مشتری و تکریم ارباب رجوع در روابط عمومی

نویسنده:

(11 صفحه - از 6 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : مشتری، رضایت مشتری، اطلاعات، عمومی‌ها، مشتریان، ارباب‌رجوع، اطلاع‌رسانی، مدیران، سازمان، دولت، مشتری و تکریم ارباب‌رجوع، راه‌برد رضایت مشتری، اطلاع‌رسانی رکن اساسی روابط عمومی‌های، خدمات، نقش اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌ها، اندازه‌گیری رضایت ارباب‌رجوع، مدیریت، محصول، راه‌برد، هدف عمومی موقعیت راه‌برد رضایت، ارباب‌رجوع در روابط‌عمومی، روابط عمومی‌ها، شرکت‌ها تنظیم راه‌برد رضایت مشتری، رضایت مشتریان، ارائه خدمات، تولید، اقتصادی، مردم، سیستم، رضایت مشتری به هدف عمومی

خلاصه ماشینی: "این مصوبه تمام‌ سازمانهای دولتی و بخش غیردولتی را موظف ساخته است تا نسبت به انجام موارد زیر اقدام کنند: 1-شفاف و مستند سازی نحوه ارائه خدمات به‌ ارباب رجوع 2-اطلاع رسانی از نحوه ارائه خدمات به مردم 3-تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با مردم 4-بهبود و اطلاح روش‌های ارائه خدمات به مردم 5-نظرسنجی از مردم 6-نظارت بر حسن رفتار کارکنان دستگاه‌های‌ اجرایی با مردم 7-تشویق و تقدیر از مدیران و کارکنان موفق لازم به ذکر است که از موارد فوق«تدوین منشور اخلاقی‌ سازمان»به سرعت توسط مدیران و بخش روابط عمومی‌ها، تهیه و در بخش ورودی ساختمانهای اداری نصب شد!!موارد 5،6و7 نیز اکثرا به طور ناقص و غیر علمی،اجرا شد. موقعیت سازی به عنوان دومین بخش تحقق رضایت مشتری‌ بر انتظارات ویژه به شرح زیر متمرکز می‌شود: -تعریف رضایت مشتری به عنوان یک قسمت از اهداف‌ اساسی شرکت -موقعیت رضایت مشتری به عنوان یک راهبرد در چهارچوب راهبردهای موجود -حل درگیری‌ها در شرکت با تأکید بر رضایت مشتری به‌ هدف عمومی موقعیت راهبرد رضایت مشتری،تنها ایجاد یک‌ موضوع جالب برای مشتری‌ نیست بلکه ایجاد اطمینان است‌ از اینکه سیستم‌های بکارگرفته‌ شدهء وابسته به آن در جای خود قرار دارند. ivrpin-) (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) 1995) سه دستور طلایی برای خدمت بهتر به مشتری «نتایج پژوهش‌هایی که اخیرا در مورد کار شرکت‌های‌ ژاپنی از جمله مزدا،ماتسوشیا،شارپ،کائو،کانن،فوجی، زیرلاکس،سونی،توشیبا،سومیتوموشوجی،تویوتا و یوکوگاوا انجام شده است،نشان می‌دهد که برای بهبود کیفیت ارائه‌ خدمات به مشتری،سه اقدام ضروری و لازم است البته ما می‌دانیم که بسیاری از شرکت‌های غربی،این فعالیت‌ها را در مورد توجه قرار داده‌اند ولی برتری ژاپنی‌ها در این راه،از دقت‌ و اشراف عمیق‌تر آنان نسبت به این مسائل ناشی می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.