Skip to main content
فهرست مقالات

تاثیر تبلیغات بر روند تغییر تدریجی ارزش ها و هنجارها

نویسنده:

(3 صفحه - از 21 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : روند تغییر تدریجی ارزش ها، تبلیغات، تبلیغات بر روند تغییر، ارزشهای، تبلیغات سبب دگرگونی تدریجی ارزشها، تغییر تدریجی ارزشها و هنجارها، تغییر، ارزش ها و هنجارها، ارزشها و هنجارها، مردم

خلاصه ماشینی: "در جوامع عقب مانده به دلیل فقر مادی و معنوی همچنین عدن تعادل روحی و روانی‌ و پریشانی،قطعا تأثیرات تبلیغ بیشتر از کشورهای پیشرفته و مترقی خواهد بود 3-تبلیغاتی‌ها از میان باورها و حقایق در بطن جامعه و قومیت‌های مختلف و از موضوعاتی که به سود آنها است،کارتل‌هایی برمی‌گزینند و از طریق از مقدسات و باورهای آنها سوء استفاده و به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند که در این راستا می‌توان به فرستادن مسیونرها به قاره‌های آفریقایی،آسیایی و آمریکای لاتین به عنوان مصداق یاد کرد. در واقع مبلغان با استفاده از دورغ و نیرنگ و وارونه جلوه‌دادن حقایق درصددند که قسمتی از مدعای‌ خود را برای نفوذ و تسخیر و تغییر باورهای آنها به اثبات رسانند و بی‌سوادی و یا کم سوادی توده مردم‌ باعث شده است که مبلغات در زمان کمتری به اهداف خویش برسند و از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون‌ تقریبا فرهنگ غربی جایگزین فرهنگهای دیگر شده و وجود تبلیغات باعث شد که بسیاری از لهجه‌ها و گویش‌ها و آداب و سنن مردم از بین برود و یا زبانهای کشورهای دیگر مورد تهدید جدی قرار گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.